سنگ دور استخر

بررسی و انتخاب مدرن ترین سنگ دور استخر

سنگ دور استخر

واحد فروش: 09135566477

دفتر فروش: 03133814009

بخوانید یا گوش دهید

بهترین سنگ دور استخر چه نوع سنگی است؟

Sunset-Granite-Pavers-Copings-2-STONEarch

مهمترین مساله در زمان خرید سنگ دور استخر این است که سطح سنگ لیز نباشد واز سر خوردن در زمان  راه رفتن جلوگیری کند . یکی دیگر از مسائل مورد توجه بحث مقاومت سنگ در برابر شرایط آب و هوایی مختلف است .

یکی از عواملی که میتواند روی برخی از سنگ ها به سرعت تاثیر گذار باشد بحث مجاورت سنگ با رطوبت و آب است.سنگ دور استخر از آنجایی که همیشه با آب در تماس است ، باید کیفیت خوبی داشته باشد . در صورتی که از نظر مقاومت در برابر شرایط جوی و سرما و گرما همچنین جذب آب کیفیت لازم را نداشته باشد به سرعت آسیب خواهد دید .

سنگ دور استخر

اهمیت مقاومت در برابر سرما

سنگ دور استخر باید عاری از هرگونه ترک ، رگه، درزه و محل نفوذ آب باشد .

وقتی سنگی دارای رگه یا ترکی مویی است که احتمال ورود آب به آن وجود داشته باشد ، با نفوذ آب درون آن در صورت بروز سرما و یخ زدگی ، آب درون رگه ها دچار یخ زدگی شده و افزایش حجم می یابد و باعث باز شدن ترک می شود .

 البته اگر استخر در فضای سربسته اجرا شود این حساسیت کمتر است ، اما به هر حال ، عموما سنگ های رگه دار آسیب پذیری بیشتری دارند.

1-جنس سنگ

سنگ های  سنداستون ، سنگ بازالت ، ، چینی کریستال ، سنگ های تراورتن و سنگ های گرانیت در صورتی که زبر فرآوری شده باشند ، برای استفاده به عنوان سنگ دور استخر مناسب هستند. البته برخی از سنگهای چینی کریستال مثل سنگهای منطقه الیگودرز یا ازنا دارای ترک های مویی هستند که در صورت برش اسلب به وسیله اپوکسی پر میشوند و در صورت فرآوری درست مشکلی ایجاد نخواهد شد . در صورتی که سنگ دارای این گونه ترک و رگه ها باشد بهتر است از آن برای دور استخر استفاده نشود.

البته سنگهای تراورتن با توجه به وجود حفره در آنها ، در صورتی که حفره ها و سوراخ های موجود در سنگ ، بزرگ نباشد مقاوت لازم در برابر یخ زدگی را خواهد داشت  و آسیب نخواهد دید.

 

2-فرآوری سنگ

فلیم ، اسکرچ، بوش همر ، چرمی ، سندبلاست، شیار خورده ، سطح خام سنگ بدون فرآوری ، وت بلاست، شات بلاست و …

همانطور که قبلا گفته شد دلیل استفاده از این نوع فراوری ها هم بحث بافت متفاوت و خاص سنگ است و همچنین عدم لغزیدن روی سنگ در زمان خیس بودن . سنگی که صیقل و ساب خورده باشد زمانی که خیس شود  لغزنده تر خواهد شد.

سنگ ونگه شیار خورده
سنگ ونگه شیار خورده

انواع سنگ دور استخر را با ضمانت بخرید

 

چه سنگهایی برای دور استخر مناسب نیست؟

سنگ های مرمریت ، لایمستون، ترامیت ، مرمر برای استفاده به عنوان سنگ دور استخر  توصیه نمی شوند. چرا که این سنگ ها در برابر عوامل جوی ، آسیب پذیرند.

نکات مهم برای اجرای سنگ دور استخر:

حتما بعد از اجرا به بند کشی درست سنگ ها دقت کنید . در صورتی که سنگ دور استخر درست بند کشی  و اجرا نشود ، احتمال این که در زمستان ، آب زیر سنگ نفوذ کند ، وجود دارد . این مساله میتواند با یخ زدگی آب زیر سنگ ، باعث کنده شدن و لق شدن سنگ دور استخر شود .

 

 

 ابعاد پر مصرف ، سنگ دور استخر :

 

 

ابعاد سنگ  دور استخر بستگی به سلیقه شما و معمار پروژه دارد.با این حال یکی از پر مصرف ترین سبک های برش و ابعاد مصرفی برای سنگ دور استخر ، سبک فرنچ پترن یا پازل حصیری است که با سنگ های مختلف اجرا میشود.

در این مدل اجرا دو سبک ابعاد وجود دارد :

روش اول : سنگ ها با مضربی از ابعاد 10 سانت یا 5 سانت بریده میشوند و همانند پازل کنار هم چیده میشوند. در این حالت سنگ کار باید سعی کند ، بند بین سنگ ها ممتد و ادامه دار در یک خط حرکت نکنند و دائم بند بین سنگ ها تغییر مسیر دهند.

روش دوم : سنگ ها طبق یک الگوی مشخص و نقشه بریده میشوند و در اجرا  ، سنگ ها با چیدمان مشخص طبق الگو یک چیدمان تکراری را دایم تکرار میکنند. 

این الگو ها را با استفاده از کاغذ های شطرنجی به راحتی میتوان بر اساس سایزهای موجود در کارخانه یا سازهای نرمال موجود در بازار طراحی و اجرا نمود.

 

سنگ ونگه فرنچ پترن
سنگ ونگه فرنچ پترن
سنگ ونگه فرنچ پترن

بهترین پیشنهاد برای سنگ دور استخر چیست ؟

با توجه به مطالب گفته شده سنگی که سختی زیاد و مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و رطوبت زیاد را داشته باشد بهترین انتخاب خواهد بود .

سنگ ونگه رستیک یکی از سنگ های پر مصرف و پرطرفدار به عنوان سنگ دور استخر در پروژهای مختلف است. این سنگ از تم رنگ طوسی خاکستری تا قهوه ای و قرمز جگری دارای چند طیف رنگی است . که رنگ قهوه ای این سنگ ظاهر شبیه به چوب دارد و فضا را بسیار لوکس نمایش می دهد.

معادنی که این سنگ را در دنیا تولید میکنند معادن زیر هستند :

1.    معدن Bergische Grauwachke  در کشور آلمان 

2.    معدن Ardesia Bordo   در کشور ایتالیا

3.    معدن Wenge درکشور ایران

 سنگ های این معادن در اروپا طرفداران زیادی دارد و از آنها هم در فضای داخلی و هم فضای خارجی ساختمانها استفاده میشود .

سنگ ونگه معدن الملن
سنگ ونگه معدن الملن
سنگ ونگه معدن الملن
Counseling

مشاوره رایگان

درخواست مشاوره

نام خانوادگی(Required)
sound

صوت

دفتر فروش: 03133814009

واحد فروش: 09135566477

اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *