فلیم کردن سنگ گرانیت چه نوع فرآوری است؟

فلیم کردن سنگ گرانیت چه نوع فرآوری است؟

فلیم کردن سنگ گرانیت

فلیم کردن سنگ گرانیت چه نوع فرآوری است؟

فلیم کردن سنگ گرانیت چه نوع فرآوری است؟

 فلیم سنگ در اصل فرآوری ای است که به وسیله نازل هوا برش ایجاد میشود. وقتی شعله آتش در نازل هوا برش دمایی در حدود ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ درجه سانتی گراد ایجاد می نماید.

قابلیت این را دارد که در صورت تماس سریع این شعله با سنگ گرانیت یک لایه به صورت پوسته از روی سنگ بردارد و سطح سنگ را زبر و مضرس نماید.

فلیم کردن سنگ گرانیت چه نوع فرآوری است؟

 این نوع فرآوری بلافاصله بعد از برش روی سنگ باید انجام شود و هر چقدر سنگ دمای کمتری داشته باشد عملیات فلیم بهتر انجام می‌شود.

 بهترین حالت و زمان وقتی است که سنگ در حالت خیس قرار دارد، مخصوصاً زمانی که سنگ از قله بر، یا مراحل برش بیرون بیایدبه دلیل اینکه درون سنگ نیز ممکن است آب نفوذ کرده باشد.

به دلیل دمای بالا حرارت در این فراوری، در صورتی که خطای انسانی در سرعت فلیم کردن و فاصله شعله با سنگ وجود داشته باشد ؛ احتمال شکست و بست و پرت سنگ افزایش می یابد.

فلیم کردن سنگ گرانیت

 برخی از استاد کاران برای افزایش سرعت ، میزان اکسیژن مصرفی را افزایش میدهند و  رنگ شعله آبی می شود این کار ممکن است مقداری سرعت کار را افزایش دهد اما به دلیل میزان بیش از حد بودم اکسیژن ، نفوذ حرارت به سنگ راحت میشود.

 


 این مساله هم پرت سنگ را افزایش می دهد و هم مقاومت سنگ را کمتر میکند


 

 برای افزایش سرعت بهتر است از نازلی در لنسر هوا برش استفاده شود که مساحت شعله بیشتر شود و  رنگ شعله در زمان فلیم به زردی گرایش پیدا کند که سلامت سنگ تضمین شود.

فلیم کردن سنگ گرانیت چه نوع فرآوری است؟

یکی از نکاتی که باعث افزایش کیفیت فلیم میشود اختلاف دمای سطح رویی سنگ با لایه های زیرین سنگ است هر چقدر این اختلاف بیشتر باشد فلیم بهتر انجام میشود.

برای اینکه سطح روی سنگ در زمان فلیم گرم شود بهتر است در زمان فلیم شعله ی  آتش به حالت مایل روی سنگ گرفته شود تا سطح بیشتری از شعله سنگ را پوشش دهد و مسیر فلیم کاری به سمت گرما باشد.

 با انجام این کارهای ساده می توان زمان فلیم  سنگ گرانیت، بهترین نتیجه را گرفت و  با این تکنیک برخی از سنگ های غیر گرانیت نیز قابلیت فلیم شدن خواهند داشت .

مفهوم فلیم کردن سنگ گرانیت چیست؟

گرفتن شعله روی سنگ یک لایه به صورت پوسته را از روی سنگ برمی دارد و سطح سنگ را زبر و مضرس میکند.

اگر درفلیم کردن سنگ، اکسیژن زیاد شود چه اتفاقی می افتد؟

اما به دلیل اینکه میزان اکسیژن بیش از حد است، باعث نفوذ حرارت درون سنگ و کم شدن مقاومت آن میشود.

مطالب مرتبط

اشتراک گذاری

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فروش ویژه سنگ گرانیت عرض 40 تایباد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *