بازاریابی الکترونیکی در صنعت سنگ ایران

بازاریابی الکترونیکی در صنعت سنگ ایران

بازاریابی الکترونیکی در صنعت سنگ

مقاله:

بازاریابی الکترونیکی در صنعت سنگ ایران

نویسنده: سیامک اخطاری

 

مسئله هایی که در دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارند: ارائه صحیح و زیبا و با سلیقه و معرفی با کیفیت است.

دنیای الکترونیک

 

دنیای الکترونیک و توسعه فزاینده آن توام با تحولات اقتصادی دنیا امروزه حتی نقش شکل دهنده اصلی تبادل اقتصادی را داراست.

 

بدون شک رویکرد کسب و کار ها و صاحبین صنایع تولیدی و معدنی به مقوله الکترونیکی شدن ابزارهای معرفی و فروش یک انتخاب و راهبرد مفید است.

 

در این مقاله سعی داریم نکاتی را با تمرکز بر صنعت سنگ و وضعیت بازار سنگ در بخش داخلی و صادراتی با هم مرور کنیم:

 

نخست در مورد دیدگاه ها و فرهنگ حاکم برفضای کسب و کار  در صنعت سنگ ایران اشاره کوچکی به جایگاه داشته باشیم.

 

سیر تحول و انتشار ابزارهای الکترونیک در ایران با کاربری تلفن های همراه توسعه کمی و کیفی یافته و با توجه به جامعه آمار بالای کاربرهای استفاده کننده از شبکه اینترنت در ایران و به موازات آن شکل گیری پلتفرم های شبکه های اجتماعی مجازی بستری از تمرکز مخاطبان را به شکلی غیر قابل تصور از نظر کمی فراهم آورده است.

دیجیتال مارکتینگ در صنعت سنگ ایران

نیاز بازار

 

دو محور اصلی در بازار یعنی عرضه و تقاضا در فضایی کاملا نزدیک در کوتاه ترین زمان ممکن در یک مکان قادر هستند یکدیگر را شناسایی کرده و با تبادل اطلاعات نسبت به انتخاب کالا یا محصول وارد بحث معامله شوند.

 

این بستر دارای محاسن و معایبی است که با توسعه اینگونه شبکه ها در بازه زمانی مشخص وضعیت خودش را به شکل تجربی نشان داده است.

 

مسئله هایی که در دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارند: ارائه صحیح و زیبا و با سلیقه و معرفی با کیفیت است.

 

درست است که ابزار و کاربری ساده و در دسترس و سریع شده است اما ریسک های خود را داراست.

 

به همان اندازه که مخاطب ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد و برای خرید یا معامله ترغیب گردد، به همان اندازه نیز ممکن است خدمات و کالای ما براحتی از چشم مشتری دور شده و وضعیت را معکوس نماید.

خدمات ما قرار است چه فهرستی باشد چه جامعه آماری را در بر میگیرد و چه اهدافی برای آن تبیین کرده ایم اگر ما محیطی تبلیغ کنیم که جامعه هدف ما نیست خود همین اهداف مورد نظر ما را تحت تاثیر قرار میدهد.

استراتژی بازار

 

بعد از مطالعه و شناسایی بازار هدف میتوان بسته های مشخصی برای عرضه با سطوح مختلف طبقه بندی شده و معین تعریف کرد.

 

مسئله بعدی استراتژی معرفی پلت فرم است؛ اینکه چطور و با چه روشی باید با مخاطبان ارتباط برقرار کرد؟

 

گاهی با ارائه اطلاعات مفید

گاهی با تهیه گزارش مصور 

گاهی با برگزاری وبینار رایگان میشود روی جذب مخاطبان اصلی متمرکز عمل نمود.

 

با این مقدمه در صنعت سنگ ایران مجموعه زیر ساختهایی وجود دارند که نیازمند سازماندهی هستند، برای مثال اعتبار سنجی و اعتماد سازی عرضه خدمات (کمی و کیفی) بسیار مهم است در این شیوه میشود سطوح اعتمادی مانند طبقه بندی طلایی و نقره ای و خاکستری تعریف کرد که مشتریان بدانند عرضه کنندگان در چه مرتبه ای از اعتماد سازی هستند.

 

مسئله مهم در زیر ساخت شناسایی پتانسیل های عرضه مانند انبار و یا محل فروش در تولیدی است  کیفیت عرضه عکسهای حرفه ای و حساب شده و نوشتار و شعار شرکت همه جزئیاتی هستند که مسیر موفقیت را در توسعه تجارت الکترونیک  هموارمیکنند.

 

دیجیتال مارکتینگ در صنعت سنگ ایران

پلتفرم های تجارت الکترونیک

 

تهیه بارکد برای محصولات و شناسایی کدها و همچنین برنامه ریزی های آینده در صنعت سنگ و ایده هایی که با بارکد محصول بشود مسیر تولید و معدن را شناسایی کرد، اینها برای مشتری و صاحب کالا میتواند در آینده این مسیر جاذبه ایجاد کند.

 

شاید امروز این ایده دور از ذهن به نظر بیاید ولی برای یک برند این بخشی از شرح وظایف برند شدن است اینکه خدمات متفاوتی بدهد.

 

چنانچه پلتفرم های  تجارت الکترونیک اعم از وب سایت و یا اپلیکیشن ها با محتوی اطلاعات مفید غنی تر باشد، امکان بازدید های بیشتر و جذب مخاطب بیشتر خواهد بود.

 

روند معمول در صنعت سنگ به روش سنتی در حال تغییر است.

 

کوچک شدن بازار و تقاضا یک وجه مثبت دارد و آن این است که رقابت سخت تر شده و صاحبین کسب و کار برای بهتر دیده شدن و فروش بهتر با یکدیگر رقابت می کنند که به نفع صنعت سنگ ایران و همچنین مصرف کننده نهایی تمام میشود و این رضایت در نهایت به نفع همه تمام خواهد شد.

 

دیکته نوشته نشده غلط ندارد؛ بنابراین باید از کارهای جدید و نوآورانه و استارت آپی حمایت کرد تشکلها و کانون صنفی میتوانند با حمایت معنوی جایگاه اعتبار بخشی در این بخش را مورد بررسی و تائید قرار داده و حجمی از سفارش ها به این سمت از ارائه و عرضه هدایت کنند که در نهایت خود باعث حمایت از کسب و کارهای صنعت سنگ خواهد بود.

 

در مقیاس بین المللی نیز همین گزینه دخالت دارند با این فرق که برای ایجاد سطح دسترسی باید تدابیری در بازارهای هدف اندیشیده شود تا امکان تهیه را برای مشتری فراهم کنند این امروز پاشنه اشیل موفقیت صادرات سنگهای ساختمانی است.

 

نکته اینکه اگر تبلیغاتی قوی انجام شود ولی در عرضه موفق عمل نکنیم یعنی تحقیقا فرصت سوزی شده است که جبران آن به سادگی میسر نخواهد بود.

 

 برای یک تجارت موفق باید مقدمات تداراکات و پشتیبانی را کامل کرده باشیم یک سرویس صادراتی از کیفیت خوب محصول گرفته تا بسته بندی استاندارد و قوی و همچنین پاسخگویی به موقع  و ایجاد دسترسی آسان.

صرف ایجاد پلتفرم مانند بالا بردن یک وب سایت و ایمیل مارکتینگ امروز به تنهایی اعتبار لازم را ندارد.

 

در نظام صادراتی امروز اعتبار در بلند مدت و جلب اطمینان مشتری برای دسترسی آسان حرف نخست را می زند.

 

طرح ساماندهی انبار های مشخص در شهرهای مختلف در ایران که توسط مرکزیت این پلت فرم مورد تایید است میتوان یک راهکار مناسب باشد در بخش صادراتی نیز در کشورهای بازار هدف با شناسایی افراد معتبر و دارای امکانات شرایط برای ایجاد همکاری را میتوان به شکلی مطلوب سازماندهی کرد.

 

چشم انداز تجارت الکترونیک با وجود پاندمی اخیر کاملا جایگاه این ابزار مفید برای عرضه و دیده شدن و فروش اثبات کرده است امیدواریم که صنعت سنگ ایران نیز به شکلی هوشمندانه و مطالعه شده و با توجه به بررسی همه جوانب مفید و ناپیدای این رویکرد را جهت افزایش فروش محصولات در مقیاس داخلی و بین المللی پیگیری نماید.

سیامک اخطاری (Siamak Ekhtary)

سیامک اخطاری

کوچ برندسازی- صادراتی صنعت سنگ ایران

آلمان- 2020/12/30

ارتباط با نویسنده (تلگرام)

لایو اینستاگرام سیامک اخطاری

لایو اینستاگرام | برندی سازی در صنعت سنگ ایران

 

پرسش و پاسخ و تبادل نظر با جناب سیامک اخطاری

در این لایو اینستاگرام

 

به صورت اجمالی در مورد:

  •  نکاتی در مورد برند سازی در صنعت سنگ
 
  • پرسش و پاسخ و تبادل نظر
 
  • نکاتی در مورد ایجاد تمایز و خلاقیت در صنعت سنگ
 

لایو جامعی با جناب آقای سیامک اخطاری برگزار شد.

 

 

ویدئو کامل لایو اینستاگرام | برندی سازی در صنعت سنگ ایران

 

میتوانید در بخش زیر مشاهده یا دریافت کنید

ویدئو های بیشتر

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز چقدر است؟

مسئله هایی که در دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارند: ارائه صحیح و زیبا و با سلیقه و معرفی با کیفیت است. درست است که ابزار و کاربری ساده و در دسترس و سریع شده است اما ریسک های خود را داراست. به همان اندازه که مخاطب ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد و برای خرید یا معامله ترغیب گردد، به همان اندازه نیز ممکن است خدمات و کالای ما براحتی از چشم مشتری دور شده و وضعیت را معکوس نماید.

محورهای اصلی در بازار و اهمیت آن را بیان کنید.

دو محور اصلی در بازار یعنی عرضه و تقاضا در فضایی کاملا نزدیک در کوتاه ترین زمان ممکن در یک مکان قادر هستند یکدیگر را شناسایی کرده و با تبادل اطلاعات نسبت به انتخاب کالا یا محصول وارد بحث معامله شوند. این بستر دارای محاسن و معایبی است که با توسعه اینگونه شبکه ها در بازه زمانی مشخص وضعیت خودش را به شکل تجربی نشان داده است.

چطور و با چه روشی باید با مخاطبان ارتباط برقرار کرد؟

1- گاهی با ارائه اطلاعات مفید 2- گاهی با تهیه گزارش مصور 3- گاهی با برگزاری وبینار رایگان میشود روی جذب مخاطبان اصلی متمرکز عمل نمود.

کارهای جدید و نوآورانه و استارت آپی چقدر می تواند موثر باشد؟

دیکته نوشته نشده غلط ندارد؛ بنابراین باید از کارهای جدید و نوآورانه و استارت آپی حمایت کرد تشکلها و کانون صنفی میتوانند با حمایت معنوی جایگاه اعتبار بخشی در این بخش را مورد بررسی و تائید قرار داده و حجمی از سفارش ها به این سمت از ارائه و عرضه هدایت کنند که در نهایت خود باعث حمایت از کسب و کارهای صنعت سنگ خواهد بود.

 

امیدواریم قدمی مثبت در صنعت سنگ برداشته باشیم

تیم رسانه انبارسنگ

 

اشتراک گذاری

ثبت نظر شما ، کیفیت محتوای انبارسنگ را بالاتر خواهد برد :

  1. سیامک اخطاری
    سیامک اخطاری 1399-10-14 پاسخ

    درود بر شما
    از اینکه چنین امکانی به صورت رایگان در اختیار صنعت سنگ قرار گرفته است بسیار جای قدردانی دارد .به نظرم شرایطی که صاحبین کسب و کار و تولیدی و مخاطبین آنها بتوانند در محیط حرفه ای یکدیگر را پیدا کنند و در جستجوی یک ارتباط موثر و مفید باشند این امتیاز بزرگی است .
    دنیای امروز تجارت یعنی چگونه بتوانیم محصولات را به شکل مفیدی عرضه کنیم .

    با آرزوی موفقیت های روز افزون برای شما و تیم محورم اجرایی .
    ارتقا بخشی به صنعت سنگ ایران با اجماع عقلی و خرد ورزی و شخصیت سازی تحقق پیدا میکند .
    پاینده باشید

  2. انبار سنگ
    انبار سنگ 1399-11-25 پاسخ

    سلام ممنون از حسن توجه شما
    امیدواریم قدم کوچکی در راستای خدمت به
    این صنعت بزرگ برداشته باشیم.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *