تبدیل متر مربع به متر طول برای سنگ

تبدیل متر مربع به متر طول برای سنگ

فرمول محاسبه تبدیل متر مربع به متر طول برای سنگ یا متر طول به متر مربع

یکی از مواردی که بسیاری از دوستان همواره در آن به مشکل بر میخورند ، محاسبه دقیق  تبدیل متر مربع به متر طول برای سنگ  است . ما در این پست محاسبه دقیق این تبدیل را برای شما به اشتراک گذاشته ایم . 

روش تبدیل مترطول به متر مربع و روش تبدیل متر مربع به متر طول برای سنگ

اکثر سنگ های پلاک با واحد مترمربع محاسبه و فروخته می‌شوند، مگر اینکه کار یا ابزار خاصی روی آنها اجرا شده باشد. سنگهای ابزار خورده به عنوان مثال کارهای خاص در نماهای رومی عموما به صورت متر طول فروخته میشود.

فرمول تبدیل متر طول سنگ به متر مربع :

عرض سنگ * مجموع طول سنگ ها = تبدیل متر طول به مترمربع (مساحت)

مثال : فرض کنیم عرض سنگ 40 سانتی متر و مجموع طول سنگ ها 100 متر طول باشد. مساحت سنگ ها را به مترمربع محاسبه کنید:

مساحت سنگ های 40 تایی=1000/4 =40 m2

مثال : فرض کنیم عرض سنگ ها  20 سانتی متر و مجموع طول سنگ ها 200 متر طول باشد:

مساحت سنگ های 20 تایی=2000/2 = 40 m2

در اصل برای تبدیل متر طول به مترمربع برای سنگ ها مانند هر سنگی چون سنگ تراورتن یا سنگ گرانیت و … باید مساحت یک مستطیل را محاسبه کنیم . طول مستطیل در اصل مجموع متراژ طولی سنگ ها و عرض مستطیل هم عرض سنگ است .

مساحت مستطیل هم می‌شود طول ضرب در عرض.

فرمول تبدیل مساحت سنگ (مترمربع) به متر طول :

مثال : فرض می‌کنیم 40 متر مربع سنگ عرض سانت داشته باشیم40 ، متراژ طولی سنگ ها چقدر است؟

 

برای توضیح بیشتر پیرامون محاسبات متر مربع و آشنایی جامع تر  میتوانید به مطالب زیر هم رجوع کنید …

ممکن است از شما بپرسند متر مربع چیست؟

متر مربع مساحتی است معادل مربعی به طول ضلع یک متر و علامت آن  ( m2 = متر مربع ) است. که یکی از زیر واحدهای SI محسوب می شود. در ادامه نحوه محاسبه متر مربع را به شما نشان خواهیم داد …

متر مربع

 متر مربع واحدی از مساحت است ، که معمولاً برای اندازه گیری یک فضای دو بعدی مانند یک سنگ یا یک زمین یا یک طبقه استفاده می کنیم. به عنوان مثال ، مساحت کف ساختمان ، مساحت اتاق ، مساحت دیوار و مساحت زمین بازی ،  ابتدا بر حسب فوت اندازه گیری می شود و سپس به متر مربع تبدیل می شود.

واحد SI برای مساحت متر مربع است. دارای علامت متر مربع ( m2 = متر مربع ) است . به عنوان مساحت مربعی که ضلع آن برابر با یک متر است ، ا متر مربع تعریف می شود.

مساحت را بر حسب متر مربع محاسبه کنید : 


برای محاسبه مساحت کف ساختمان یا اتاق یا زمین ،  ابتدا باید طول و عرض کف را اندازه گیری کنیم ما مساحت را بر حسب متر مربع محاسبه می کنیم . بنابراین هر دو را بر حسب متر اندازه می گیریم . باید از یک نوار اندازه گیری استفاده کنید  نوار اندازه گیری داری متر و فوت است . و یا از یک متر مناسب برای اندازه گیری طول و عرض استفاده می کنیم . مساحت را محاسبه می کنیم .


برای محاسبه مساحت یک اتاق مستطیلی، از فرمول مساحت مستطیل (طول x عرض = مساحت مستطیل) استفاده می کنیم. برای محاسبه مساحت یک اتاق مربع ، از فرمول مساحت مربع (ضلع x = مساحت مربع) استفاده می کنیم.


به عنوان مثال، ابعاد اتاق 4 متر طول و 4 متر عرض است ، بنابراین مساحت اتاق (4 متر در 4 متر = 16 متر مربع) است. ما مساحت را در متر مربع در یک واحد بیان می کنیم زیرا دو مقدار را که واحدهای یکسانی دارند ، در متر ضرب می کنیم، بنابراین وقتی این واحدها ضرب شوند ، نتیجه متر مربع می شود.


وقتی یک اندازه گیری را بر حسب متر ضرب می کنید در اندازه گیری دیگر بر حسب متر، نتیجه همیشه باید متر مربع باشد . تا از سردرگمی جلوگیری شود. می توانید متر مربع را به متر 2 یا m 2 بنویسید که به صورت متر مربع خوانده می شود. 

 

اندازه گیری اتاق ها و سطح های عجیب و غریب

اگر اتاق شما مربع یا مستطیل باشد ، این فرمول کار می کند ، اما گاهی اوقات اگر اتاق  یا سطح مورد نظر شما L شکل است ، محاسبه مورد نظر به دقت بالاتری نیاز دارد .  در این مورد ، ساده ترین راه این است که شکل اتاق یا کف یا سطح دو بعدی مورد نظر را به مستطیل های جداگانه تقسیم کنید.

مساحت هر مستطیل را بر حسب متر مربع محاسبه کرده و مساحت کل سطح را بر حسب متر مربع اضافه کنید. اگر یک سطح L شکل دارید و آن را به دو مستطیل تقسیم می کنید – مثلا یکی 2 متر در 5 متر و دیگری 5 متر در 4 متر –

مساحت مستطیل اول
10 متر مربع = 5 × 2
و مساحت مستطیل دوم
20 متر مربع = 5 × 4
آنها را با هم جمع کنید تا مساحت کل اتاق را بدست آورید:
30 متر مربع = 20 + 10

تمامی موارد بالا برای رفع هر گونه سوال در زمینه تبدیل و محاسبه مترمربع بع متر طول و یا برعکس و نیز محاسبه مساحت یک سطح دو بعدی به طور مثال کف یک اتاق یا ساختمان یا یک زمین بازی و … میباشد . 

شما میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به مطالعه بیشتر در موضوعات زیر نیز داشته باشید : 

روش متر کردن مساحت سنگ ساختمانی 

تبدیل مساحت سنگ (مترمربع) به وزن(کیلوگرم)

اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *