سبک برش سنگ اسلب و سنگ تایل

سبک برش سنگ اسلب و سنگ تایل

سنگ اسلب ارزان قیمت

سبک برش سنگ اسلب و سنگ تایل

 

در حال حاضر سه روش عرف و معمولی برای برش سنگ ساختمانی وجود دارد.

انواع روش ها  

برش سنگ به وسیله قله بر: قله بر دستگاهی است که سنگ را به وسیله دیسک برش داده و بیشترین ارتفاع برش آن در موارد خاص تاعرض حداکثر ۷۰ سانت می رسد.

 

 

در صورتی که نیاز به سنگ با عرض بیشتر از ۷۰ سانت باشد قله بر توان برش با عرض بیشتر را ندارد و لازم است از دستگاه اره یا مولتی وایر استفاده شود.

دستگاه قله بر تک تیغ سنگبری

برش سنگ اسلب ساختمانی به وسیله اره لنگ: اره لنگ محدودیت برش قله بر را ندارد.

 

 

سبک برش اره طوری است که تیغه هایی با عرض حدود ۲۰ سانت و طول حدود ۴ متر دارد که به صورت رفت و برگشتی حرکت کرده و سنگ را تا ابعاد حدودی ۲ در ۳ متر برش میدهد.

دستگاه اره لنگ سنگبری

برش سنگ اسلب به وسیله مولتی وایر: مولتی وایر متشکل از تعداد مشخصی سیم شبیه به سیم برش است که به صورت حلقه‌ای (لوپ) در کنار هم به فاصله مشخص قرار دارند و در یک جهت می چرخند و همزمان به سمت پایین هم حرکت می نمایند و به همین ترتیب سنگ اسلب را برش می زنند.

دستگاه مولتی وایر سنگبری

به صورت کلی سنگی که ابعاد بزرگ دارد و عموماً هم به وسیله  اره لنگ یا مولتی وایر تولید می‌شود سنگ اسلب گفته می‌شود.

 

 

در گذشته که عرض سنگ تولیدی به وسیله قله بر از عرض  ۶۰ سانت تجاوز نمی کرد و سنگی که طرح و نقش بزرگ داشت و در عرض ۶۰ سانت قابل دیده شدن نبود با توجه به یک دست نبودن و یک سورت نبودن سنگ، بسیاری از معادن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبود.

 

 

اما امروزه به مدد استفاده از اره سنگبری و مولتی وایر و همچنین استفاده از تور و اپوکسی در زمان فرآوری اسلب، بسیاری از معادن از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه شده‌اند و ارزش بهره‌برداری پیدا کرده‌اند.

 

 

مثلاً سنگ ازنا بعد از متداول شدن برش اسلب و استفاده از تکنولوژی به روز جهت برش و فرآوری بسیار مورد استقبال بازار قرار گرفته و قیمت بالایی نیز پیدا نموده است.

 

 

عموما پشت سنگهای اسلب به وسیله تور و اپوکسی مقاوم سازی شده تا در زمان فرآوری حمل و نقل و نصب از آسیب دیدگی به دور باشد.

 

 

کیل دهی سنگ در برش اسلب عموماً در هر تن بسته به نوع سنگ حدود ۱۱ الی 13 متر است که همین سنگ در قله بر کیل سنگدهی حدود ۸ الی ۹ متر است یعنی در اصل به ازای هر تن حدود ۳ متر مربع بهره وری بالاتری در اسلب خواهد بود.

اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *