زشت شدن نما

6 دلیل زشت شدن نمای ساختمان بعد از اجرای سنگ تراورتن

دلایل زشت شدن نما پس از اجرای سنگ تراورتن

پس از اجرای سنگ تراورتن در نمای ساختمان، ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید که باعث زشت شدن ظاهر آن می‌شود. در این مقاله به 6 دلیل که ممکن است به نمای شما اسیب بزند میپردازیم: 

1- سورت‌بندی ناهمگن

وقتی سنگ از نظر طرح و رنگ یکدست نباشد و در نما اجرا شود ، نما یک دست نخواهد شد و این مسئله باعث می‌شود در بعضی قسمت‌های نما حالت لکه‌دارو ناهمگن به نظر برسد .

2- قد و پای کوتاه

وقتی قد و پای سنگ کوتاه باشد ، خطوط عمودی در نما با فاصله‌ی کم از هم قرار می‌گیرند و ظاهر نما را زشت می کند . البته در نما‌های کلاسیک و رومی به خاطر جزییات زیاد به ناچار این اتفاق نسبت به نماهای مدرن بیشتر به چشم می‌خورد .

3- پررزین بودن سنگ

اگر سنگ تراورتن پررزین باشد ، ممکن است به مرور زمان رزین‌ها از سنگ جدا شوند و سطح نما حالت پوکی و متخلخل پیدا کند و نما را زشت کند .

4- ابرویی سنگ

اگرساب سنگ ابرویی داشته باشد ، وقتی نما در نور آفتاب باشد انعکاس نور آفتاب تمام ایرادهای ساب را نشان می‌دهد و نما خیلی زشت و غیر حرفه‌ای به نظر می‌رسد.

5- برش ضعیف سنگ

 اگر سنگ برش ضعیف داشته باشد ، ممکن است سنگها لب پریدگی ، ناگونیایی و تابدار بودن و … داشته باشد . این برش‌های ضعیف باعث می‌شود خطوط سنگ‌ها بعد از اجرا با هم چفت نشوند و بین سنگ‌ها فاصله ایجاد شود، در این حالت سنگ کار مجبور است معایب سنگ را با بند اصلاح نماید .

6- شوره زدن سنگ

اگر سنگ بعد از اجرا شوره بزند ، ظاهر نما را زشت خواهد کرد و به ساب سنگ هم آسیب وارد خواهد شد . دلیل شوره زدن سنگ تراورتن ممکن است مربوط به خود سنگ ، نحوه‌ی اجرا ، آب مصرف شده در ملات ، یا شن وسیمان مصرف شده در ملات باشد .

اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *