اشتباه رایج در خرید سنگ تراورتن

11 اشتباه رایج در زمان خرید سنگ تراورتن

  • افزودن به علاقه‌مندی 263 بازدید 1,350,000 تومان
  • 11 اشتباه رایج در زمان خرید سنگ تراورتن

    اگر این یازده نکته را ندانید احتمالا شما هم در خرید سنگ تراورتن دچار اشتباه خواهید شد. مطمئنا با دانستن این یازده نکته بهترین تجربه در خرید سنگ را خواهید داشت.

     

    آشنایی بیشتر قبل از خرید سنگ تراورتن

    اگر این یازده نکته را ندانید احتمالا شما هم در خرید سنگ تراورتن دچار اشتباه خواهید شد. مطمئنا با دانستن این یازده نکته بهترین تجربه در خرید سنگ را خواهید داشت.

     

    همانطور که می دانید سنگ تراورتن یکی از بهترین انواع سنگ ها برای مصرف در نمای ساختمان است. این سنگ به دلایل مختلف از جمله تنوع در رنگ، مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف آب و هوایی، چسبندگی خوب به ملات، ساب پذیری و برش خوب بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

    ایران یکی از بهترین کشورهای جهان از نظر ذخایر سنگ تراورتن است، همچنین تنوع رنگی بالاتری نسبت به دیگر کشورها دارد. مثلا سنگ تراورتن قرمز تنها در ایران یافت می شود. همچنین ذخایر تراورتن سفید در ایران بسیار زیاد و با ارزش است.

    تنوع رنگی سنگ تراورتن در ایران عبارتند از : سفید، کرم، قرمز، زرد، لیمویی، قهوه ای، طوسی، سیلور، مسی، عسلی، دودی، و …

    اشتباهات رایج خرید سنگ تراورتن
    اشتباهات رایج خرید سنگ تراورتن

    11 اشتباه رایج در زمان خرید سنگ تراورتن که ممکن است هر کسی مرتکب شود :

     

    1)میزان تخلخل

     

    ممکن است سنگ تراورتن، تخلخل زیادی داشته باشد و چون سنگ تراورتن با رزین پر می شود شما از این نکته غافل شوید. تخلخل زیاد جزو معایب سنگ است و تا حد امکان باید از سنگ با تخلخل کمتر استفاده نمایید. روش جلوگیری از این اشتباه در زمان خرید سنگ تراورتن، کنترل تخلخل و پوکی از پشت سنگ است.

     

    2) ابرویی داشتن سنگ

     

    ساب سنگ ممکن است ابرویی داشته باشد و شما از این نکته غافل شوید. در صورتی که خط فراوری سنگ ایراد فنی داشته باشد یا لقمه های ساینده مشکل داشته باشند، در زمان ساب روی سنگ حالت ابرویی ایجاد خواهد شد. در صورتی که در زاویه ی مشخص نور ،  روی سنگ را ببینید  ، آن ابرویی به راحتی قابل کنترل است. درصورتی که سنگ، ابرویی داشته باشد و روی نما کار کنید زمانی که نور آفتاب روی آن می تابد جلوه خیلی بدی پیدا خواهد کرد.

     

    3) قد و پای سنگ

     

    ممکن است در زمان خرید سنگ تراورتن به  ارتفاع کوتاه سنگ دقت نکنید. یکی از نکاتی که به زیباتر شدن نمای ساختمان کمک میکند ارتفاع بلندتر سنگ است . در صورتی که سنگ خریداری شده ارتفاع کوتاهی داشته باشد ، بندهای عمودی سنگ ها به فاصله کمی از هم قرار خواهند گرفت.

    این مسئله زیبایی نما را از بین خواهد برد. از طرفی یادتان باشد، در زمان خرید سنگ تراورتن با ارتفاع کوتاه قاعدتا باید پول کمتری پرداخت کنید چون قیمت پایین تری دارند.

    4) برش سنگ

    ممکن است برش سنگ از نظر ابعاد یا نوگونیا بودن دارای ایراد باشد و این نکته را متوجه نشوید. برای کنترل کیفیت برش، پارامترهای مختلفی دخیل هستند. مثلا عرض سنگ از بالا و پایین و وسط سنگ دقیقا باید 40 سانتی متر تمام باشد، وگرنه بعدا در اجرا، برای همپوشانی خطاها مجبور هستید سنگ را بنددار کار کنید. بنددار کردن سنگ برای پوشاندن این معایب جلوه ی خوبی برای ساختمان نخواهد داشت. همچنین گونیا بودن سنگ نیز پارامتر مهمی است که باید کنترل نمایید.

     

    5) لب پر بودن سنگ

     

    ممکن است سنگها لب پر یا اصطلاحا دندان موشی باشد و شما به آن اهمیت ندهید.

     

    6)ضخامت سنگ

     

    ممکن است ضخامت سنگ بیش از حد کم باشد و شما این مسئله را در زمان خرید سنگ تراورتن متوجه نشوید.

     ضخامت عرف، برای سنگ تراورتن 17 میلی متر است. ضخامت کمتر از این هم برای اسکوپ کردن مشکل ساز است و هم پِرت سنگ در زمان حمل و اجرا بالا خواهد بود.

    7) سورت بندی نا منظم و نامرغوب

    ممکن است در زمان خرید به بارگیری سنگ نظارت نداشته باشید و سورت بندی سنگ مشکل داشته باشد و شما بعد از تخلیه متوجه شوید.

     حتما باید  سورت بندی سنگ را در زمان بارگیری کنترل کنید و سنگی را بارگیری کنید که از نظر طرح و نقش همگن و یکدست باشد،  تا بعد از اجرا ، ظاهر نما هارمونی و یکدستی خوبی داشته باشد. 

    8) پر شدن ترک ها با رزین

     

    در سنگ های تراورتن سفید ممکن است تَرَک ها و شکستگی های سنگ با چسب پرشده باشند و شما این مسئله را متوجه نشوید.

     از آنجایی که سنگ های تراورتن سفید قیمت بالایی دارند این کار به دلیل افزایش سود انجام می شود، ولی ازنظر فنی این مسئله مشکل دارد . چون ممکن است سنگ در زمان حمل یا اجرا از همین قسمت چسبیده شده جدا شود و بشکند، پس بهتر است از سنگ چسبی استفاده نکنید.

     

    9) مستعد شوره زنی

     

    ممکن است سنگ مستعد شوره زدن باشد و شما متوجه نشوید.

    برخی از سنگهای تراورتن در منطقه یزد مستعد شوره زدن هستند. سنگی که استعداد شوره زدن داشته باشد بعد از اجرا، شروع به شوره زدن خواهد کرد. در صورتی که این مسئله حاد باشد حتی  ساب سنگ را آسیب خواهد زد.

  • افزودن به علاقه‌مندی 263 بازدید 1,350,000 تومان
  • اشتباه رایج در تراورتن
    کاربرد سنگ تراورتن

    10) تابدار بودن سنگ

     

    ممکن است سنگ تابدار بریده شده باشد و شما در زمان خرید سنگ تراورتن ، متوجه نشوید.

      این مسئله در زمان اجرا خود را نشان خواهد داد. زمانی که سنگکار بخواهد سنگ ها را روی هم کار کند انحنای موجود در سنگ اجازه چسباندن سنگها به همدیگر را نخواهد داد. به همین دلیل مجبور خواهد شد بین سنگ ها بند ایجاد کند.

     

    11) عدم نظارت بر بارگیری

     

    بسیاری از مشتریان چون اطلاع دقیقی از بحث خرید سنگ ندارند به مساله نظارت بر بارگیری اهمیت نمیدهند ، و فکر میکنند وقتی خریدشان تمام شد ، فروشنده دقیقا همان سنگ مورد نظر را برای مشتری ارسال خواهد کرد . اما از آنجایی که عموما سورت بندی با دقتی کمتر از حساسیت مشتری یا توسط کارگر بی تجربه انجام میشود ، حتما بعد از خرید باید به کیفیت بار موقع بارگیری نظارت شود .

    چند نمونه به عنوان شاخص باید در زمان بارگیری کنار گذاشته شود و بارها در زمان بارگیری با آنها مقایسه شود . این کار باعث میشود ، نما بعد از اجرا یکدست و همگن شود . این مساله مهمترین کار برای ساخت یک نمای جذاب و دوست داشتنی است .

  • افزودن به علاقه‌مندی 263 بازدید 1,350,000 تومان
  • ما در این مقاله: 9 مرحله نظارت و کنترل کیفیت بارگیری را برای شما اورده ایم

    درخواست مشاوره

    نام خانوادگی(Required)
    اشتراک گذاری

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *