بارگیری سنگ

9 مورد که حین بارگیری سنگ پلاک باید دقت کنید

بارگیری سنگ ساختمانی نکات ریزی دارد که از خرید سنگ مهم تر هستند و عموما مشتریان بی تجربه در این نکات تجربه کافی ندارند. پس بهتر است در بحث بارگیری سنگ بیشتر از خرید سنگ دقت کرد. اگر به روش اصولی و درست، بارگیری سنگ پلاک یا تایل تراورتن و مرمریت انجام نشود ، به احتمال زیاد ، سنگ‌ها در زمان حمل آسیب خواهد دید.

بخش مهمی از کنترل کیفیت سنگ تراورتن و سورت بندی سنگ برای مشتری در زمان بارگیری سنگ انجام میشود . از آنجایی که سورت بندی سنگ در کارخانه ها ، عموما توسط کارگران افغانی انجام میشود ، ممکن است ، دقت کافی روی سورت بندی سنگ ها انجام نشود . پس بهتر است مشتری یا نماینده ی با تجربه ی او در زمان بارگیری نظارت کامل روی بارگیری داشته باشند.

با رعایت این ۹ نکته بهترین بارگیری را با کمترین میزان خرابی در سنگ داشته باشید.

مراحل روش درست بارگیری سنگ پلاک چیست؟ 

1- آماده‌سازی بارگیری:

 

قبل از هر چیز، باید منطقه‌ای را آماده کنید که سنگ‌ها را بارگیری کنید. مطمئن شوید که محیطی مناسب و فضای کافی برای تخلیه و بارگیری وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که سطح زمین صاف و سطحی است و از وجود موانع یا مانعی برای بارگیری جلوگیری کنید.

2- جدا شدن کامل سنگ از زمین

 

وقتی از محل دسته ی سنگ تا کامیون قرار است سنگ جابجا شود، باید سنگ کاملا از زمین جدا شود. اگر سنگ ها بلند و سنگین است و قرار است اصطلاحا روی پای خود راه برده شود، حتما باید در مسیر جابجا کردن سنگ یک لاستیک پهن شده باشد. در صورتی که لاستیک زیر مسیر عبور سنگ پهن نشود، هنگام جابجا کردن سنگ ها، لبه های آن حالت ریخته و لب پر شده پیدا خواهد کرد. 

.

.

 3- قرار دادن ضربه گیر 

 

حتما باید لبه ی ماشینی که سنگ قرار می‌گیرد یک تفلون (ورق های پلاستیک فشرده) بسته شود تا وقتی کارگر ها سنگ را روی لبه ی ماشین به جلو هل می‌دهند، لبه های سنگ آسیب نبیند.

 4- متر کردن از انتهای ماشین

 

برای مترکردن درست سنگ و جلوگیری از اشتباه در متر کردن، بهتر است سنگ ها از ته ماشین که سمت در است، لبه ها طوری کنار هم چیده شوند که راستای لبه ها همگی در یک خط باشند و اصطلاحا سنگ ها عقب و جلو نباشند. 

.

.

5- سفت بستن سنگ حین بارگیری 

 

سنگ ها در هنگام چیدن باید همگی فیت باشند و لق نزنند. اگر توجه کرده باشید، همیشه در بارگیری ها زیر لاستیک عقب یک طرف کامیون یا نیسان، چوبی به عنوان گوه قرار می‌گیرد. این مسئله بسیار مهم است و باعث می‌شود ماشین به یک طرف مایل شود. وقتی ماشین به یک طرف مایل باشد و سنگ ها در آن طرف چیده شود، به هیچ وجه هنگام بارگیری کف ماشین بر نخواهد گشت. اگر از این گوه استفاده نکنید احتمال ریختن سنگ ها کف ماشین بسیار زیاد است.

درخواست خرید و مشاوره

نام خانوادگی(Required)

6- تثبیت بار

 

اگر بارگیری شما به مقصدی دورتر است، مطمئن شوید که سنگ‌ها به درستی تثبیت شده‌اند. استفاده از بندها، بست‌ها، و روش‌های دیگر برای ثبت سنگ‌ها و جلوگیری از حرکت و لغزش آن‌ها بسیار مهم است.

7- توزیع وزن

 

 هنگام بارگیری، سعی کنید وزن سنگ‌ها را به طور یکنواخت در روی وسیله بارگیری توزیع کنید. این امر به تعادل و استحکام بارگیری کمک می‌کند و خطر انتشار سنگ‌ها را کاهش می‌دهد.

.


کاربرد سنگ تراورتن در پروژه های ساختمانی چیست؟


 

8-استفاده از گوه حین بارگیری 

 

حواستان باشد در زمان بارگیری و بعد از آن حتما توسط گوه یا هرچیز دیگر لق بودن بار سنگ کاملا برطرف شود. در صورتی که سنگ ها در مسیر لق شده و تکان بخورند، قطعا بار سنگ آسیب خواهد دید.

 9- همکاری

 

 در هر مرحله از فرآیند بارگیری، هماهنگی و همکاری با تیم بارگیری بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که همه اعضای تیم در مورد نحوه بارگیری و نگهداری اصولی سنگ‌ها آگاهی دارند و دستورالعمل‌های ایمنی سنگ را رعایت می‌کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *