سنگ ارده برای دستگاه ارده

بهترین سنگ ارده طبیعی دستگاه ارده در اصفهان و مهریز چه سنگی است؟

گارانتی سنگ

سنگ ارده ، سنگ طبیعی دستگاه ارده گیری سنگی

سنگ ارده گیری یکی از مهمترین دغدغه ها برای هر سازنده دستگاه ارده گیری سنگی این است چرا که ، دلواپس این مورد هستند که اگر سنگ خریداری شده خوب نبود، ترک داشت ، یا نرم بود چه کار کنم .

همانطور که میدانید هر سنگی مناسب دستگاه ارده گیری سنگی نیست مثلا سنگ تراورتن یا سنگ مرمریت یا … این نوع سنگ ها مخصوص ارده گیری نیست و نباید استفاده شوند .

 دستگاه ارده گیری سنگی مهم ترین قسمتش ، سنگ دستگاه است ، تا بتوان کیفیت خوب ارده را از آن انتظار داشت . یک سنگ خوب و باکیفیت ، برای دستگاه ارده گیری ، نکات مهمی را باید داشته باشد ، تا برای استفاده مناسب باشد .

ویژگی های سنگ دستگاه ارده گیری

سنگ ارده

جنس: ماسه سنگ طبیعی-گریواک

سایز: تا سایز 150 در 150 سانت

کاربرد: دستگاه تولید ارده

سنگ ارده

جنس : ماسه سنگ طبیعی-گریواک

سایز سنگ ارده : تا سایز 150 در 150 سانت

فرآوری : سنگ آسیاب سنگ آسیاب

کاربرد : دستگاه تولید ارده دستگاه تولید ارده

Hidden

معرفی مختصر سنگ دستگاه ارده گیری کنجد:

سنگ دستگاه ارده گیری سنگی یک سنگ کاملا طبیعی است و از دوره های قدیم در منطقه مهریز استان یزد استخراج میشده و  از این سنگ به عنوان ، سنگ آسیاب برای ارده کنجد استفاده شده است.

با توجه به این که دستگاه‌های ارده در کارخانه های تولید ارده به صورت شبانه روزی روشن است ، سنگ مورد استفاده در دستگاه ارده باید بسیار مقاوم در برابر سایش باشد.

با این توضیحات مختصر متوجه شدیم که هر سنگی ، امکان استفاده به عنوان سنگ دستگاه ارده را ندارد.

سنگ ارده مهریز یزد ، قبلا تنها سنگی بوده که در بازار به عنوان سنگ دستگاه ارده مورد استفاده قرار گرفته است . فراموش نکنید اولین بودن این سنگ لزوما نشان دهنده بهترین بودن آن نیست.

بعد از ورود سنگ معدن همدان ( زارعی ) به بازار تولید کننده گان و سازندکان دستگاه ارده در شهرهای مختلف ایران ، و اثبات کیفیت بالای آن توسط تولید کننده گان مطرح دستگاه ارده ، در حال حاضر  این سنگ یعنی سنگ معدن همدان ( زارعی ) به جای  سنگ مهریز یزد و برخی مواقع توسط سازندگان دستگاه ارده به نام سنگ ارده مهریز یزد در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش انتخاب سنگ ارده در معدن چگونه است ؟

با توجه به تجربه چند ساله ما ، در زمینه تولید سنگ دستگاه ارده و بازخورد گرفتن از مشتریان مختلف ، دقیقا متوجه شده ایم که چه سنگی برای دستگاه ارده مناسب است . بعد از انتخاب سنگ مناسب دستگاه آسیاب ارده و انتقال سنگ به کارخانه ، حتی بعد از تولید و برش سنگ در صورتی که احیانا سنگهای تولید شده ، کیفیت لازم را نداشته باشند ، در مرحله کنترل کیفیت از بین سنگها جدا خواهند شد .

همین مساله به ما این امکان را داده است ، تا با افتخار کیفیت سنگ ارده تولید شده در مجموعه انبارسنگ را گارانتی نماییم .

درصورتی که سنگ ارسال شده برای شما ، به هر دلیل کیفیت لازم را نداشته باشد ، توسط تيم فروش انبارسنگ ، سنگ سالم  جایگزین آن خواهد شد.

روش برش سنگ آسیاب دستگاه ارده ، با دستگاههای ایتالیایی

نمونه کار شده سنگ ارده

مزایا و معایب سنگ ارده

نظر مدیر شرکت بکر دانه در مورد سنگ ارده با کیفیت

نظر مدیر شرکت آدریان صنعت (آقای رضایی) درباره سنگ ارده

کنترل کیفیت سنگ طرح ارده

روش گرد کردن سنگ آسیاب دستگاه ارده

همانطور که می دانید ، از قدیم‌الایام جهت تولید ارده کنجد ، کیفیت سنگ دستگاه ارده ، اولین پارامتر در تولید یک ارده با کیفیت بوده است. در منطقه اردکان یزد، قدمت ساخت دستگاه های ارده ساز ، بسیار بالا است . ‏سنگ دستگاه ارده ، پارامترهای متفاوتی دارد و همین مسئله باعث شده است که تامین آن کاری سخت و دشوار باشد.

 

عوامل موثر در کیفیت سنگ دستگاه ارده

  1.  ‏زبری سنگ ارده
  2.  ‏عدم وجود عناصر شمیایی مضر 
  3.  ‏سختی سنگ ارده
  4.  ‏ابعاد سنگ ارده
  5. سلامت سنگ دستگاه ارده بعد از برش
  6.  ‏ماندگاری و مقاومت در برابر سایش
  7. …..

کنترل کیفیت سنگ دستگاه ارده در زمان بارگیری :

 ‏ فرض کنید شما یک سنگ را انتخاب می کنید و دستور بارگیری آن را به فروشنده می دهید.‏ اگر در زمان بارگیری ، سنگ دیگری برای شما بارگیری شود، مثل این است که ، کلاً خرید خود را اشتباه انجام داده اید .

 ‏ برای اینکه خیال شما را از بابت کیفیت سنگ مطمئن باشد ، نیاز است، فروشنده کیفیت سنگ خود را ضمانت و گارانتی نماید ، تا در صورت معیوب بودن بتوانید سنگ را برگشت بزنید.

v1
v2

نکات اجرایی سنگ ارده

روش تولیدسنگ دستگاه ارده گیری کنجد :

ما سنگ  ارده را عموما به صورت مربع تولید می‌کنیم.اکثر سازندگان دستگاه ارده، خودشان بحث گرد کردن و سوراخ کردن سنگ را انجام می‌دهند. برخی از مشتریان هم به صورت آماده، سنگی گرد شده و سوراخ خورده سفارش می‌دهند.

بحث شیار زدن روی سنگ ارده طبق تجربه هر تولید کننده ، متفاوت است و این کار صرفا توسط سازندگان دستگاه ارده گیری انجام می شود. ‏ توان تولید از نظر ابعاد ۳۵ در ۳۵ سانت تا ابعاد ۱۷۰ در ۱۷۰ سانت، با ضخامت های مختلف است . برای اطلاع از کیفیت سنگهای ارده تولید شده ما ویدیو های بالا را ببینید .

روش فیکس کردن دو سنگ ارده روی هم :

 ‏ وقتی دستگاه ارده ساخت می شود ، اگر سنگ زیر و رو در دستگاه طوری باشند ، که دقیق روی هم فیکس نشوند و کاملاً به هم نچسبند ، تولید ارده با مشکل مواجه خواهد شد.

 ‏ یکی از کارهایی که سازندگان دستگاه ارده برای تنظیم کردن دو سنگ روی هم انجام می دهند ، این است که بین دو سنگ ماسه بادی می ریزند.‏ بعد از ریختن ماسه بادی بین دو سنگ ، دستگاه را روشن می کنند و اجازه میدهند تا سنگها به میزانی که نیاز است روی هم بچرخند .

این کار باعث می شود ماسه بادی شبیه سنباده عمل کرده و سنگ زیر و رو را کاملاً روی هم ست و تنظیم میکند. این کار شبیه به سنگ مغناطیس زدن عمل می کند و سطح زیری سنگ بالایی را با سطح روی سنگ پایینی ، کاملاً صاف و یکدست می کند.

 ‏ در منطقه ی یزد برخی از تولید کنندگان دستگاه ارده ، از پودر شیشه نیز برای این کار استفاده می کنند. در اصل مهم این است که این ماسه بادی یا پودر شیشه ، کار سائیدن سنگ ها را انجام دهند .

 

مشتریان ما

لیست برخی از مشتریان شاخص ما در سنگ دستگاه ارده :

 ‏

 ‏۱) شرکت بکر دانه ( اصفهان )

۲) آقای شاکر ( اردکان یزد )

یکی از سازندگان قدیمی و با سابقه دستگاه ارده محسوب میشود.

 ۳) شرکت آدریان صنعت ماندگار ( آقای رضایی)

 ۴) آقای حفیظی (محل فعالیت : شهرستان درچه – اصفهان )

۵) آقایان خالویی، پرنون، رضایی، سرافرازی و دهقانی (منطقه اردکان یزد)

۶) خانم هادیان آسا صنعت ( اصفهان )

 ‏لیست بالا تنها برخی از مشتریان مجموعه ما محسوب می شوند که در صنعت ساخت دستگاه ارده فعال بوده و از سنگ معدن همدان استفاده می کنند.

آیا اینقدر به کیفیت سنگ خود مطمئن هستید تا گارانتی نمایید؟

ما اولین مجموعه هستیم که اگر بعد از خرید ، از کیفیت سنگ ناراضی بودید ، می توانید سنگ خریداری شده را عودت نمایید . ‏مدتی پیش ، یکی از مشتریان مجموعه به نام آقای سرافرازی ، در استان یزد از گارانتی استفاده نموده است که میتوانید از ایشان صحت این مسئله را جویا شوید . ‏ایشان عنوان کردند چند عدد از سنگ های ارسال شده به اندازه کافی سخت نیست و من می خواهم از گارانتی استفاده نمایم . بلافاصله سنگ مورد تایید برای ایشان جایگزین شد و سنگ های مورد نظر عودت داده شد.

ما که چند سال از سنگ ارده مهریز استفاده می کنیم ، چطور مطمئن باشیم این سنگ جواب درستی به ما میدهد؟

درست است که سنگ مهریز ، قدمت بالایی دارد . ولی قرار نیست سنگ های دیگر خوب نباشند . میزان کیفیت این سنگ را میتوانید از مشتریان ما جویا شوید. ‏اولین بار که متوجه شدیم سنگ موجود در معدن برای ارده گیری مناسب است ،دقیقاً زمانی بود که یکی از همکاران ، در استان یزد ، چندین تریلی سنگ ، از معدن خریداری نمود . ‏بعد از مدتی متوجه شدیم این سنگ ها برای دستگاه ارده گیری استفاده شده است. ‏ همچنان هم ممکن است باقی مانده آن سنگ ها ، در بازار ، به اسم سنگ مهریز فروخته شود.

‏ دلیل اینکه این سنگ ، از سنگهای دیگر قیمت مناسب تری دارد چیست ؟

‏ما به صورت صنعتی و در مقیاس زیاد سنگ ارد گیری را تولید می نماییم . ‏ از طرفی رضایت انبوه مشتریانمان در اولویت است و تا حد امکان همیشه تلاش می‌کنیم قیمت سنگها معقول و منطقی باشد.

‏ آیا ارده تولید شده با این سنگ نرم است یا زبر ؟

‏طبق نتایجی که مشتریان به ما بازخورد می دهند ، ارده تولید شده با این سنگ بسیار نرم است. ‏ برخی مواقع تولیدکنندگان ارده ، نیاز دارند حجم بیشتری از ارده را در زمان کمتری تولید نمایند . در این حالت هرچقدر تولید بالاتر برود ، ارده زبر تر خواهد بود.

‏ میزان تولید ارده در این سنگ چگونه است؟

‏ میزان تولید ارد به عوامل متعددی ، همچون زبر بودن سنگ ، ست بودن درست سنگ ها روی هم ، سرعت دستگاه و نوع شیار زدن سنگ بستگی دارد. ‏ اما در حالت کلی اگر بخواهیم این سنگ را با سنگهای دیگر مقایسه کنیم ، طبق بازخوردی که مشتریان به ما داده‌اند ، میزان تولید ارد در این سنگ ، بیشتر از سنگهای دیگر است.

‏ سنگ ارده را چگونه تحویل می دهید؟

هم میتوانید سنگ ها را برش خورده به صورت مربع خریداری نمایید و هم سنگ ها را گرد کرده و سوراخ خورده سفارش دهید .
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *