سایت انبارسنگ نمایشگاه مجازی صنعت سنگ
سایت انبارسنگ نمایشگاه مجازی صنعت سنگ
تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی

31 روش تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی در شبکه های اجتماعی  

تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی

 

31 روش تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی در شبکه های اجتماعی

 
 

در این مقاله تلاش میکنیم تا در زمینه ی تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی در شبکه های اجتماعی، مخصوصا اینستاگرام، ایده هایی را به شما پیشنهاد بدهیم. 

 

این ایده ها به شما کمک میکند تا به راحتی بتوانید تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی در شبکه های اجتماعی  انجام بدهید.

روش های تولید محتوا

 

جمله ی معروفی هست، شامل 3 کلمه، (content is king ) یعنی محتوا

پادشاه است.

درک صحیح از این جمله باعث میشود تا به اهمیت بحث تولید محتوا پی ببریم.


تولید محتوای برای صنعت سنگ ساختمانی

قبل از بررسی موضوع به طور اختصار لازم است بدانید:

  • هدف ما از تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی و جذب مخاطب به طور کلی، تبدیل مخاطب به مشتری، فروش محصول به آن و در طولانی مدت ساخت یک برند است.

 

  • فروش ممکن است صرفا فروش محصول یا آموزش نباشد، هرنتیجه ای که برای ما یک منفعت ایجاد کند، میتواند یک فروش محسوب شود.

 

  • اصولا یکی از مهم ترین دغدغه ها برای تولیدکنندگان محتوا این است که چه محتوایی تولید کنم؟

 


 

در این مقاله  در مورد تولید محتوا در شبکه های اجتماعی، مخصوصا

اینستاگرام خواهیم پرداخت….

تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی
  • در بخش تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی، محتوایی بهترین است که به دغدغه های مشتری بپردازد و سوالاتی که در ذهن او وجود دارد را پاسخگو باشد.

 

  • مخاطب در اینستاگرام به دنبال دریافت کل محتوا از صفر تا صد نیست.

 

  • محتواهای اینستاگرام اصطلاحا میکروکانتنت هایی هستند؛ که در حداقل زمان با کیفیت ترین مطلب را به مخاطب انتقال دهند.

 

  • لزوما همه ی محتوا ها در بخش تولید محتوا برای صنعت ساختمانی، قرار نیست حاوی اطلاعات آموزشی یا معرفی محصول باشد. 

 

  •  یک نکته که خیلی مواقع ممکن است مورد غفلت واقع شود، شناخت مخاطب است.

 

  • شما حتما باید برای پیج خود مشخص نمائید که قرار است برای کدام مخاطب محتوا تولید نمائید.


 

محتوا در اینستاگرام انواع مختلفی دارد که ما برای انتشار محتوا در پیج خود که مرتبط با صنعت سنگ است؛ میتوانیم از همه یا بخشی از ایده هایی که در ادامه آورده میشود استفاده نمائیم.

 

شناخت محتوا به شما نقشه ی راهی میدهد تا بتوانید در مسیر درست قدم بردارید.

 

  • اینستاگرام پلتفرمی دارد که ابزارهای بسیار متنوع و فوق العاده ای را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

 

  • اولین توصیه برای شما که قرار است از پیج خود برای کسب و کارتان استفاده نمائید و تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی انجام دهید ؛ تبدیل پیج خود به حالت بیزینسی است.

 


 

پیج های بیزینسی خدمات اضافه و فوق العاده ای دارند که پیج های معمولی آن قابلیت ها را ندارد.


خوب احتمالا شما این اطلاعات پایه را دارید و میخواهید سریع برویم سر اصل مطلب؛ یعنی ایده های تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی.

 

در هرکدام از ایده ها سعی میکنیم یک نمونه یا مثال برای واضح تر شدن مطلب ارائه نمائیم.

تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی

ایده های تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی

1_ اخبار هفتگی

 

  • در تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی، میتوانید خبرها و اتفاقاتی که مرتبط با صنعت سنگ یا در مجموعه ی شما وجود دارد را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

 

  • اشتراک این مدل محتوا به مخاطب این حس را منتقل میکند، که برای او ارزش قائل شده اید و خبرهای مهم را با او به اشتراک بگذارید.

2_ کاربرد های محصولات و ابزار ها

 

  • اگر سنگی تولید میکنید، میتوانید موارد کاربرد آن سنگ را به صورت محتوا منتشر نمائید. مثلا سنگ چینی کریستال در چه فضاهایی کاربرد دارد یا به چه سبک هایی تولید میشود ؟

 

  •  اگر ابزاری تولید میکنید، کاربرد های مختلف و مزایایی که برای مشتری ایجاد میکند را بررسی نمائید .

3_ معرفی سنگ های جدید

 

  •  بسیاری از مخاطبان به دنبال به روز بودن هستند.

 

  • در زمینه ی تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی، مخاطبان  تمایل زیادی دارند تا سنگ های جدید را به برایشان معرفی نمائید.

 

  • در این معرفی محصول(سنگ)، شما باید مزایا، معایب، آنالیز و زوایای مختلف آن را بررسی نمائید.

4_ بررسی سنگ های مشابه

 

  • شما میتوانید در تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی، از محتوای مقایسه ای استفاده کرده و روش تشخیص این تفاوت ها بین سنگ های مشابه را بررسی نمائید. مثلا گرانیت نهبندان و نطنز را باهم مقایسه نمائید.

 

 

  • فراموش نکنید هر چقدر تخصص خود را در اختیار مخاطبان قرار دهید، اعتبار شما و مجموعه ی شما افزون تر خواهدشد.

 

5_ کد تخفیف پیشنهاد شگفت انگیز

 

  • بسیاری از مخاطبان ما که به عنوان فالوور با ما همراه هستند؛ به صورت مشتری بالقوه محسوب میشوند. 

 

  • یک پیشنهاد ویژه با زمان محدود، میتواند آنها را تشویق به استفاده از خدمات یا محصولات ما نماید.

6_ نقل قول

 

  • در تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی، نقل قول از افرادی که سرشناس هستند و ارتباط دادن آن با محتوای شما میتواند به ترند شدن محتوای شما کمک نماید.

 

  • همچنین این روش میزان اشتراک گذاری محتوای شما را افزایش میدهد.

7_ محتوای آموزشی

 

  • در محتوای آموزشی شما میتوانید به تمام سوالاتی که چرا و چگونه هستند پاسخ دهید و محتوا های بسیار زیادی تولید نمائید.

 

  • بسیاری از تولیدکنندگان محتوا تمرکز زیادی روی این مقوله دارند و ممکن است از بقیه روش های تولید محتوا غافل بمانند.

 

  • نکته ی مهم این است که این سبک تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی، طرفداران زیادی دارد و نباید در این زمینه کوتاهی کرد.

8_ پشت صحنه

 

تولید و تهیه ی ویدئو از پشت صحنه ی کار خود یا ویدئو های خودتان، حس صمیمی بودن در مخاطبان شما ایجاد مینماید و هر از گاهی استفاده کردن از آن توصیه میشود.

9_ پیشنهاد فیلم و کتاب

 

  • تجربیات مثبتی که از دیدن فیلم ها و کتاب های مرتبط با حوزه ی کاری خود دارید را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

 

  • حتی میتوانید برداشت خود و خلاصه ی کتاب را به مخاطبان خود توضیح دهید.

10_ محتوای سایت

 

در تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی،  میتوانید گاهی محتوای سایت خود و سایت های دیگر را که مرتبط با حوزه ی کاری سنگ است با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

11_ تجربه ی مشتریان یا مخاطبان راضی

 

  •  هر تجربه ی مثبت که مخاطبانتان با شما و مجموعه تان داشته اند را به صورت ویدیو، صوت، متن یا هر روش دیگری که قابل ثبت است ، ثبت نمائید.

 

  • این تجربیات مثبت را در استوری های خود منتشر و بعدا در هایلایت رضایت مشتریان ذخیره نمائید.

12_ مسابقه

 

  • طراحی مسابقه کاری هوشمندانه و حرفه ای است.

 

  • در صورت طراحی درست این کمپین هم میتوانید مخاطبان خود را به هیجان وادار کنید و هم فروش های خوبی را بعد از آن تجربه نمائید.

13_ هشتگ اختصاصی

 

  • تمام هشتگ های مرتبط با حوزه ی سنگ که فالوور دارند و تمایل دارید از آن هشتگ ها مطلع باشید را فالو نمائید.

 

  • فالو کردن این هشتگ ها در تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی، میتواند منبع مفیدی هم برای به روز شدن شما و هم ایده ی تولید محتوا باشد.

14_اشتباهات خودتان

 

  • گاهی بهتر است از اشتباهات خودتان یا مجموعه تان که منجر به تولید یک تجربه شده است، محتوایی تهیه کنید و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

 

  • انتشار این مدل تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی میتواند جلوی شکست های دیگران را بگیرد، به تعامل بیشتر مخاطب و ایجاد حس وفاداری بیشتر آن کمک نماید.

15_ تصاویر قبل و بعد

 

  • در تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی میتوانید از عکس های قبل و بعد استفاده کنید.

 

  • از این روش محتوا های تاثیرگذاری قابل تولید است. مثلا عکس کوپ و بریده شده اسلب کنارهم، عکس پروژه ی قبل و بعد از اجرای سنگ و…

16_ نوستالژی قدیمی

 

مطالب، خاطرات و تجربیات قدیمی که مخاطب را به زمان گذشته میبرد. این مطالب قدیمی در مخاطب حس خوب ایجاد نموده و از طرفی میتواند حامل انتقال تجربیات نیز باشد.

17_ مسئولیت اجتماعی

 

  • مقوله مسئولیت اجتماعی در بین مخاطبان فضای مجازی پرطرفدار است.

 

  • در صورتی که در این زمینه هم فعالیت خاصی انجام میدهید حتما با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

 

  • این مدل محتوا هم به تدریج به فرهنگ فعالیت های انسان دوستانه کمک مینماید و هم شما را در بین مخاطبانتان محبوب مینماید.

18_ بازسازی محتوای دیگر پیج ها و ترکیب آنها با هم

 

شما میتوانید هنگام تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی، محتوای همکاران خود را بازسازی یا چند محتوای مرتبط با هم را ترکیب نموده و محتوای جدید تولید نمایید.

19_ آیا میدانید

 

هر محتوایی که در ارائه ی آیا میدانید باشد، میتواند در تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی، برای مخاطب جذابیت داشته باشد و یا اطلاعاتی را به او منتقل کند یا حال او را خوب کند.

20_ پاسخ به سوالات پر تکرار

 

  • سوالات پر تکرار، دغدغه ی اکثر مخاطبان است.

 

  • بهتر است در قالب یک محتوا به سوالات پرتکرار، هر سوال را جداگانه جواب دهید و برای هرسوال یک محتوای جذاب تولید نمائید.

تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی

21_ باید ها و نباید ها

 

  • هرمحصول یا ابزار یا خدماتی در صنعت سنگ و هر کسب و کاری، یک سری باید ها و نباید ها دارد که افراد نا آشنا از آنها با خبر نیستند.

 

  • معرفی این باید ها و نباید ها در تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی، حتی اگر ساده باشند جذابیت خاصی برای مخاطبان عام دارد.

22_ تاریخچه

 

 در تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی، تاریخچه فعالیت یک مجموعه ، معدن، محصول یا هر چیزی که قابل معرفی بوده و مرتبط با حوزه ی سنگ است، میتواند برای مخاطبان شما جذاب و تاثیرگذار باشد.

23_ تجربه های شخصی

 

  • هر تجربه ی شخصی برای هر فرد ممکن است میلیون ها و شاید میلیارد ها تومان هزینه داشته است.

 

  • اگر معتقد به نشر علم هستید و میدانید آگاهی باعث رشد خود شما و جامعه ی شما خواهد شد، حتما تجربیات خود را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید.

 

  • تا زمانی که انسان تجربیات و علم خود را برای خود نگه میدارد و در ارائه ی آن بخیل است، همیشه احساس دانایی میکند.

 

  • وقتی علم و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک میگذارید؛ به نادان بودن خود پی میبرید و برای کسب تجربیات علمی جدید تلاش بیشتری مینمایید.

24_ راهنمای خرید

 

  • همیشه مشتریان در هرصنفی برای خرید سرگردان و بلاتکلیف هستند.

 

 

  • در تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی، سعی کنید محتوا هایی منتشر نمائید تا مخاطب شما برای خرید، آگاهی بیشتری پیدا نماید و از سرگردانی  نجات پیدا کند.

 

  • انتشار این مدل محتوا در مخاطبان اعتماد بسیار زیادی را ایجاد  مینماید.

25_ محتوای سوالی

 

  • گاهی از مخاطبان خود سوال نمائید. در پست اینستاگرام بخواهید جواب سوال شما را در قسمت کامنت ها بدهند.

 

  • در استوری، با استیکرهای تعاملی سوالات خود را بپرسید یا نظر سنجی نمائید.

26_ محتوای سریالی تولید نمائید.

 

  • یکی از محتواهای سریالی که ما در پیج انبارسنگ منتشر کردیم، سریال 7 قسمتی با عنوان( سنگ تراورتن ارزان چه معایبی دارد؟) بود.

 

  •  اولین قسمت این سریال با استقبال بسیار زیاد مخاطبان روبرو شده و از طریق اکسپلور، مخاطبان زیادی پیج انبارسنگ را فالو نمودند.

 

  • محتواهای انیمیشنی مخاطب را برای دیدن قسمت های بعدی ترغیب مینماید.

27_ تصورات غلط

 

هنگام تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی سعی کنید، تصورات غلطی که در مورد یک موضوع وجود دارد مطرح نمائید و مطلب درست را معرفی نمائید.

28_ معرفی منابع

 

 در صورتی که برای دسترسی به دیتا های خوب منابعی را میشناسید، به مخاطبان خود معرفی نمائید. این دیتا میتواند آدرس یک سایت، نام یک کتاب یا هر منبع دیگری باشد.

29_ برگزاری لایو

 

یکی دیگر از انواع محتوا در اینستاگرام برگزاری لایو است که میتواند با استقبال مخاطبان شما روبرو شود.

30_ روال انجام کار یا تولید محصول

 

روال انجام کار یا تولید محصول نیز برای مخاطبان اینستاگرام بسیار جذاب و پرطرفدار است.

31_ معرفی محصول

 

  • این نوع محتوا در نهایی کردن فروش برای کسب و کار شما بسیار حیاتی و مهم است.

 

  • تمام محتوا های قبلی که معرفی شد در جذب و تبدیل مخاطب به مشتری موثر هستند.

 

  • معرفی محصول، در تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی، قرار است مشتری را به خرید تشویق نماید.

 

  • در زمان معرفی محصول فرض بر این است که مخاطب به مشتری تبدیل شده است و اعتماد لازم جهت خرید از شما را پیدا نموده است.

 

در این مرحله برای معرفی محصول، طبق نظرسنجی های مختلف که از شبکه های اجتماعی انبارسنگ، سایت و اپلیکیشن انبار سنگ ، نکاتی بدست آمده است که با شما به اشتراک میگذاریم.

تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی

نکات مهمی که از نظر مخاطبان انبارسنگ برای معرفی محصول باید به آنها پرداخته شود، به صورت موردی برایتان آورده ایم.

فراموش نکنید در پست اینستاگرامی لزومی ندارد در یک پست، یکجا به همه ی مطالب زیر بپردازید.

 

  • جنس سنگ، تعریف محصول و روش تشخیص آن از طریق ظاهر سنگ

 

  • کاربرد ها و موارد استفاده مختلف سنگ و رفتار سنگ در شرایط آب و هوایی مختلف

 

  • محصولاتی جدید که آن سنگ مستعد تولیدش است، ولی هنوز در ایران بومی سازی نشده است.

 

  • مکان استخراج سنگ، برش و تولید سنگ، وزن مخصوص، جذب آب و در کل پارامتر های مربوط به مقاومت مکانیکی سنگ

 

  • ثبات رنگ و ماندگاری سنگ در شرایط و زمان های مختلف

 

 

  • روش نصب سنگ و نکات لازم در زمان بسته بندی ،حمل، نصب و اجرای سنگ

 

  • نحوه ی تشخیص سنگ بی کیفیت و با کیفیت

 

  • معرفی سورت های مختلف آن سنگ

 

  • وضعیت برش سنگ(سخت برش، نرم برش یا برش معمولی)، ساب پذیری سنگ

 

  • مقایسه ی سنگ با سنگ های مشابه و بررسی تفاوت ها و شباهت های آنها

 

  • انواع فرآوری های عرف روی سنگ و پر طرفدارترین آنها

هدف از تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی و جذب مخاطب چیست؟

هدف از تولید محتوا در صنعت سنگ ساختمانی ،تبدیل مخاطب به مشتری، فروش محصول و در طولانی مدت ساخت یک برند است.

بهترین تولید محتوا برای صنعت سنگ ساختمانی چه ویژگی دارد؟

بهترین محتوا، محتوایی است که به دغدغه مشتربان پرداخته و سوالاتی که در ذهن دارد را پاسخگو باشد.

در تولید محتوای سریالی، چه نوع محتوایی بیننده را به دنبال کردن قسمت های بعدی ترغیب میکند؟

محتوای انیمیشنی
اشتراک گذاری

لطفا نظر خود را بنویسید

  1. چقدر از خوندن این مقاله لذت بردم ممنون از تیم خوب انبارسنگ .
    یه سوال داشتم آیا شما دوره آموزشی هم برگزار میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید