سنگ یا سرامیک؟

سنگ یا سرامیک، کدام بهتر است؟

انتخاب بین سنگ یا سرامیک به زمینه خاص و کاربرد مورد نظر بستگی دارد. در اینجا چند فاکتور برای در نظر گرفتن وجود دارد.

 

ارزش آفرینی:

سنگهای طبیعی ارزش فوق العاده ای به پروژه های ساختمانی اضافه میکنند، در صورتی که این قضیه برای سرامیک ها وجود ندارد.

 

اصل یا فیک:

طرح و نقش های سنگ اصیل است ولی کاشی و سرامیک فیک هستند. اکثر طرح و نقش های سرامیک الهام گرفته از سنگ هستند و خودشان هویت مشخصی ندارند.

برای تشخیص سنگ اصل از فیک تراورتن این مقاله را بخوانید.

 

طبیعی یا مصنوعی:

سنگ یک متریال طبیعی ارزشمند است ولی سرامیک یک متریال مصنوعی است که از خاک های صنعتی تولید میشود.

 

قدمت:

سنگهای قدمت چند میلیون ساله دارند ، اما سرامیک ها در این زمینه هویتی مشخص ووقابل ذکری ندارند . چرا که یک‌شرامیک از زمان تولید تا مصرف تنها ممکن است یک یا دو سال زمان ببرد.

 

دوام:

سنگ های طبیعی مانند گرانیت ، مرمریت ، تراورتن یا مرمر، به طور کلی دوام بیشتری نسبت به سرامیک دارند. سنگ می تواند سایش شدید را تحمل کند و احتمال ترک خوردن آن کمتر است. سرامیک نیز بادوام است اما ممکن است در سناریوهای خاصی بیشتر در معرض آسیب قرار گیرد.

 

نگهداری:

سنگ در مقایسه با سرامیک به نگهداری بیشتری نیاز دارد. سنگ های طبیعی برای محافظت از آنها در برابر لکه ها و رطوبت نیاز به محافظت بیشتری دارند. از طرف دیگر کاشی و سرامیک نسبتاً کم تعمیر و نگهداری هستند و به راحتی تمیز می شوند.

 

ظاهر:

سنگ و سرامیک هر دو طیف وسیعی از زیبایی شناسی را ارائه می دهند. سنگ ظاهری طبیعی و معتبر با تغییرات منحصر به فرد در رنگ و الگوها ارائه می دهد. کاشی‌های سرامیکی در طرح‌ها، رنگ‌ها و بافت‌های مختلف، از جمله گزینه‌هایی که ظاهر سنگ طبیعی را تقلید می‌کنند، وجود دارند.

 

هزینه:

به طور کلی، کاشی و سرامیک مقرون به صرفه تر از سنگ های طبیعی است. البته بماند برخی از اسلب های سرامیک در حال حاضر از اسلب سنگ قیمت بالاتری دارند. هزینه مصالح و نصب سنگ به دلیل منبع طبیعی و نیروی کار اضافی در کار با آن بیشتر است.

 

کاربرد:

هنگام انتخاب بین سنگ و سرامیک، کاربرد خاص را در نظر بگیرید. سنگ به دلیل دوام و ظاهر مجلل معمولاً برای کانترها، کفپوش ها و کاربردهای سطح بالا استفاده می شود. کاشی‌های سرامیکی همه‌کاره هستند و برای مناطق مختلف از جمله کف، دیوارها، پشت‌پاشی‌ها و حمام‌ها مناسب هستند.

 

سنگها قابل فرم دهی هستند:

هر ایده ای که در ذهن معمارها وجود داشته باشد به وسیله ی سنگ ، قابل انجام است.

 

سنگها حامل مفهوم ارزش هستند:

وقتی قرار است ، مفهوم ارزش با یک المان خلق شود ، این سنگها هستند که این مفهوم را به‌راحتی از نسلی به نسل ویگر منتقل میکنند.

در نهایت، تصمیم گیری بین انتخاب سنگ و سرامیک به ترجیحات شخصی، بودجه و الزامات خاص پروژه شما بستگی دارد.

اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *