اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد

سنگ اسلب ماگما گلد، طراحی لوکس با جذابیتی استثنایی

اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد 

 

 

اگر به دنبال سنگی خاص لوکس و مجلل هستید  اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد یکی از خاص ترین سنگهای گرانیت است که زیبایی غیرقابل وصفی دارد و ظاهری لوکس و شیک به پروژه شما می‌دهد . از این سنگ میتوان در سنگ کف هال و پذیرایی ، سنگ بدنه ، سنگ شومینه و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده کرد . اگر این سنگ را برای استفاده در فضای خانه‌تان انتخاب کرده‌اید و به دنبال به دست آوردن اطلاعاتی کامل در رابطه با آن هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد
اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد

منشأ و جنس این سنگ چیست؟

منشا این سنگ اسلب خارجی گرانیت مشکی ماگما گلد را می‌توان به معادن موجود در بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی یعنی کشور برزیل نسبت داد. جنس این سنگ از نوع سنگ‌های گرانیتی محسوب می‌شود و عمدتا از جنس کانی‌های کوارتز، ارتوکلاز یا میکروکلین و میکا تشکیل شده است و از سنگ‌های آذرین دانه درشت و سخت به حساب می‌آید. به دلیل برخورداری از موادی این چنینی، این سنگ دارای دوام بالایی بوده و به همین سبب در ساخت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد
اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد

نمونه‌ای از سنگ گرانیت ماگما گلد

توصیف روانشناسی رنگ اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد

این سنگ به دلیل این که از خانواده سنگ‌های گرانیتی محسوب می‌شود، دارای پس زمینه‌ای سیاه است ،که دارای رگه‌ها و لکه‌هایی طلایی، زرد، نارنجی یا قهوه‌ای است که از روی این پس زمینه سیاه گذشته و زیبایی دو چندانی به آن بخشیده‌اند. این پس زمینه سیاه و رگه‌های رنگی همانند خطوط پر پیچ و خم جواهراتی همچون طلا است و به همین سبب دارای ظرافتی وصف نشدنی است .

ترکیب رنگ مشکی و رگه‌های طلایی در اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد نمادی از ثروتمندی و انرژی مثبت بسیار است. رگه‌های طلایی رنگ موجود در آن می‌توانند تداعی کننده تابش‌های خورشید باشند و به خانه شما حال و هوای سلطنتی و اشرافی دهند.

 

اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد
اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد

رگه‌های طلایی و زیبای موجود در سنگ گرانیت ماگما گلد

ویژگی‌های سنگ اسلب برزیلی

همیشه قبل از این که بخواهید سنگی را برای استفاده در خانه خود انتخاب کنید، باید در رابطه با ویژگی‌های آن اطلاعات کاملی به دست آورید.

بررسی ویژگی‌های اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد:

  • منحصر به فرد بودن

از آن جایی که این سنگ‌ها از دل طبیعت استخراج میشوند ، همانطور که هیچ دو اثر انگشتی در دنیا مشابه هم نیست ، هیچ کدام یک  از سنگهای اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد دقیقا شبیه به هم نیست و دارای تفاوتهایی هستند . به همین دلیل خانه شما دارای تزییناتی می‌شود ، که پروژه شما را خاص و منحصر کرده است . شما با خرید این سنگ اسلب برزیلی، قطعه‌ای از تاریخ چند میلیون ساله طبیعت را در محل زندگی خود مهمان میکنید.

 

اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد
اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد

نمونه‌ای از سنگ اسلب برزیلی با طرح‌ و نقوشی منحصر به فرد

  • پر زرق و برق بودن

    همانطور که در تصاویر بالا مشاهده میکنید ، این سنگ‌ها ترکیبی از رنگ‌های مشکی، طلایی، زرد یا قهوه‌ای بوده و به همین دلیل این ترکیب رنگ ظاهری چشمگیر خواهد داشت. به خصوص زمانی که از آن برای کانتر آشپزخانه استفاده می‌کنید. پس اگر تمایل به زرق و برق و حس خاص بودن دارید، اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. به خصوص اگر به دنبال ساخت خانه‌ای لوکس یا به اصلاح عموم لاکچری هستید.

    این ویژگی می‌تواند به عنوان یکی از معایب این نوع سنگ‌ها نیز در نظر گرفته شود، چرا که گرانیت ماگما گلد نمی‌تواند نظر افراد ساده پسندی که تمایل به طرح‌های پر زرق و برق ندارند را به خود جلب کند.

    اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد
    اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد
  • قیمت

    این مدل سنگ‌ها نسبت به سایر سنگ‌های لوکس دارای قیمت بالاتری است و حتی در مقایسه با کوارتزیت نیز گران قیمت‌تر محسوب می‌شوند . دلیل گران قیمت بودن این سنگ، مقاومت بسیار بالای آن است که حتی می‌تواند در کف ساختمان و صفحات میز نیز مورد استفاده قرار گیرد. البته بحث مهمتر ، وارداتی بودن این سنگ است و تقاضای این سنگ در بازارهای جهانی بیشتر از عرضه آن است.

  • مناسب بودن برای خانه‌های بزرگ

    اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد برای خانه‌های بزرگ گزینه مناسبی محسوب می‌شود، چرا که ترکیبی از رنگ‌های روشن و تیره داشته و این رنگ‌ها می‌توانند کل فضای اتاق یا خانه شما را چشم‌گیر و پر کند. بنابراین افرادی که دارای خانه‌های مینیمالیستی هستند، نباید از این مدل سنگ‌ها برای تزیینات خانه خود استفاده کنند.

    با این حال اگر خانه‌ای با طراحی مینیمالیستی دارید و تمایل دارید که از این مدل سنگ‌ها نیز استفاده کنید، می‌توانید برای روی میز خانه‌تان از آن ها بهره بگیرید. اما برای استفاده در آشپزخانه مناسب نخواهند بود. خانه‌هایی که دارای دیوارهای سفید و یا سایر رنگ‌های خنثی هستند، می‌توانند کانترهایی از جنس اسلب گرانیت مشکی داشته باشند. استفاده از گل‌های زینتی سبب زیباتر شدن آشپزخانه‌تان می‌شود.

  • نگهداری آسان سنگ

    بسیاری از افراد فکر می‌کنند که نگهداری از این سنگ آسان نیست، به خصوص زمانی که برای کانتر آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما باید بدانید که گرانیت مقاومت اسیدی بیش‌تری نسبت به کوارتزیت دارد و اگر به خوبی از آن نگهداری شود، می‌تواند مدت زمان بسیار طولانی مورد استفاده قرار گیرد.

    همچنین مقاومت بالای این سنگ در برابر گرما باعث میشود ، در صورتی که ظرف داغ روی این سنگ قرار دهید هیچ آسیبی نبیند. بر خلاف سنگ گرانیت ، سنگ های مرمریت و چینی کریستال مشکی ، در برابر مواد اسیدی و در برابر گرمای ظروف داغ مقاوم نیستند و ظاهر و ساب آنها آسیب خواهد دید.

  • مقاومت در برابر میکروب‌ها

    این سنگ به دلیل جنسیت خود و همچنین  در اثر فراوری تا حد زیادی از میزان تخلخلش کاهش یافته و به همین سبب می‌تواند به یکی از کانترهای بهداشتی و مقاوم در برابر باکتری‌ها، قارچ‌ها و کپک تبدیل شود. با این حال اگر مراقبت خوبی از کانتر تهیه شده از جنس اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد نداشته باشید، ممکن است داستان به کل تغییر کرده و سنگ آسیب ببیند و مستعد تخلخل شود. پس از آن این سنگ به لانه‌ای برای باکتری‌ها تبدیل خواهد شد.

     

    اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد
    اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد

    کانتر آشپزخانه‌ای که از جنس گرانیت ماگما گلد تهیه شده است.

    برای آشنایی و خرید انواع سنگ اسلب مشکی این مقاله را از دست ندهید

    اندازه، ابعاد و قیمت اسلب گرانیت

    این اسلب‌ها در ابعاد  مختلف و عموما ابعاد بزرگ در حدود 190 در 290 تا 200 در 350 سانت با ضخامت 2 سانت در بازار موجود هستند . با توجه به محیطی که سنگ باید در آن نصب شود، می‌توانید از اسلبی با اندازه و ضخامت متناسب بهره بگیرد. قیمت هر اسلب نیز با توجه به طرح و نقش آن ، درجه بندی کیفیت، اندازه و ضخامت آن تعیین شده و در کل این سنگ  جزو  سنگ‌های گران قیمت بازار محسوب می‌شود ، و قطعا شما با آگاهی از این مساله تمایل به استفاده از آن دارید.

 

اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد
اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد

نمونه‌ای از اسلب گرانیت مشکی با رگه‌های طلایی و قهوه‌ای

موارد استفاده و کاربردها

این سنگ‌ها دارای کاربردهای بسیاری بوده و از آن‌ها می‌توان هم در فضای داخلی خانه‌ها و هم در فضای خارجی آن استفاده کرد. از جمله فضاهای داخلی خانه که می‌توانیم از اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد در آن استفاده کنیم، می‌توان به دیوار و کفپوش، پله‌ها، شومینه، نرده‌ها، میز یا کانتر آشپزخانه، سنگ روشویی و حمام، تراس‌ها و … اشاره کرد.

از جمله فضاهای خارجی نیز می‌توانیم به استفاده در نماهای ویلاها، خانه‌های شهری، هتل‌ها و … اشاره کنیم. در فنگ‌شویی سنگ مشکی طلایی ، ثروت، خرد و رفاه به ارمغان خواهد آورد، به همین سبب این سنگ‌ها نیز با دارا بودن رنگ‌های زردو طلایی  می‌توانند سبب ورود ثروت، خرد و رفاه به محل زندگیتان شوند. همچنین رنگ زرد به راحتی با رنگ‌های دیگر هماهنگ شده و حامل پیامی صلح طلب، مهربان و صمیمی است.

 

اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد
اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد

استفاده از اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد در دیوارهای دسشویی و حمام‌های مدرن

 

انواع فرآوری های این سنگ :

این سنگ در ایران عموماً به دو روش ساب خورده و چرمی فرآوری میشود .

انواع سنگ‌های مشابه

دو سنگ فیوژن بلک و تیتانیوم گلد از جمله سنگ‌هایی محسوب می‌شوند که شبیه به سنگ گرانیت ماگما گلد هستند. فیوژن بلک نیز دارای منشا برزیلی بوده و پس زمینه‌ای مشکی با رگه‌های طلایی، سفید و کرم دارد. این سنگ به دلیل کمیاب بودن، جزو سنگ‌های گران قیمت محسوب می‌شود. سنگ تیتانیوم گلد نیز در کشور بزریل و هند یافت شده و دارای پس زمینه‌ای سیاه با خطوط پر پیچ و خم کریستال‌های سفید کوارتز است. تیتانیوم گلد درجه سختی کم‌تری نسبت به سایر گرانیت‌ها داشته، اما همچنان بادوام است.

نمونه‌ای از سنگ فیوژن بلک

سوالات متداول

  1. آیا نگهداری از اسلب گرانیت مشکی ماگما گلد دشوار است؟

خیر، نگهداری از این سنگ آن چنان دشوار نیست، تنها باید توجه داشته باشید علی رقم این که سنگ گرانیت مقاوم در برابر مواد اسیدی است و ترجیها از ریختن مواد اسیدی روی آن جلوگیری کنید.

  1. ماندگاری و دوام گرانیت مشکی ماگما گلد چقدر است؟

در صورتی که از این سنگ‌ها به خوبی نگهداری شوند، دوام بسیار طولانی خواهند داشت. همانطور که در بعضی از آثار قدیمی و تاریخی نیز از این سنگ‌ها استفاده شده است.

  1. آیا می‌توان از اسلب گرانیت مشکی در حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد؟

بله، این سنگ برای استفاده در دیوارها یا روشویی دسشویی و حمام مناسب است .

 

 

اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *