سنگ بازالت مشکی

سنگ بازالت مشکی انتخابی برای نمای مدرن، مزایا و معایب

بنر ضمانت سنگ
سنگ بازالت در طراحی مدرن

جنس: بازالت

سایز:پلاک عرض 40و60، پازل حصیری  و اسلب

کاربرد:نما، کف محوطه، دور استخر و سونا و…

فرآوری: خام، چرمی، ساب خورده

واحد فروش: 09135566477

دفتر فروش: 03133814009

فرست مطالب

جنس:سنگ بازالت

سایز:پلاک عرض 40 ، عرض 60

دفتر فروش: 03133814009

فراوری:  هوند ، مات ، چرمی

کاربرد:سنگ ، نما ، سنگ کف محوطه

واحد فروش: 09136303486

درخواست خرید و مشاوره

نام خانوادگی(Required)

سنگ مشکی نما

یکی از مهمترین دغدغه ها در نماهای مدرن ، انتخاب  سنگ مشکی نما در پروژه است . از آنجایی که سنگ مشکی ، برای نما ، تنوع زیادی در بازار ایران وجود ندارد ، تنها دو پیشنهاد، سنگ بازالت مشکی و سنگ گرانیت مشکی برای نما ، در حال حاضر وجود دارد.  

برای مشاوره یا خرید سنگ مشکی نما ، با ما تماس بگیرید. همچنین می توانید ، فرم درخواست خرید و مشاوره را پر نمایید ، تا کارشناسان ما ، با شما تماس بگیرند

 

مشخصات سنگ بازالت

مشخصات ظاهری سنگ بازالت

سنگ با ظاهری پر از سوراخ شبیه به سنگ پا با تم رنگی تیره و مشکی به صورت مات بدون براقیت. قطر سوراخ ها عموما حدود یک میلی متر است . سبک تر از سنگ مرمریت و سنگ گرانیت است . در صورتی که آب روی آن ریخته شود رنگی کاملا مشکی و تیره پیدا میکند . 

نمونه کار شده سنگ بازالت

مزایا و معایب سنگ بازالت

مزایا و معایب سنگ بازالت: 

مزایا 

  •  وزن مخصوص کم دارد و سبک است.
  • جذب ملات بسیار خوبی دارد ، در سرمای شدید و گرمای شدید ، آسیب نمی بیند.
  • سطح زبر روی سنگ از سر خوردن جلوگیری میکند.

معایب

  • جذب آب دارد و در صورتی که روغن روی آن بریزد جذب می شود.
  • ساب پذیری خوبی ندارد.
  • در برخی قسمت های آن ممکن است ، در سنگ برخی از معادن سوراخهای درشت در سنگ دیده شود که به اندازه یک سکه هستند.

عوامل موثر بر قیمت سنگ بازالت

عوامل مؤثر بر قیمت سنگ بازالت مشکی:

این سنگ سورت بندی یک دستی دارد و در 4 تم رنگی قابل جداسازی است که بسیار نزدیک به هم هستند. در کارخانه، سنگ ونگه عموماً در 2 سورت روشن و تیره دسته بندی می شود. 

قیمت تم رنگی روشن از تم رنگی تیره مقداری گران تر است. هرچقدر ابعاد سنگ بزرگ تر باشد و ضخامت آن بیش تر باشد، قیمت آن بالاتر است. هر نوع فرآوری نیز قیمت مخصوص به خود را دارد. به ترتیب گران ترین فرآوری تا ارزان ترین فرآوری سنگ ونگه به شرح زیر می باشد: 

فرآوری سطح ترمو وود، اسکرچ، رستیک، بوش همر، شیارخورده

سنگ بازالت مشکی

نکات سنگ بازالت

سنگ بازالت برای ، چه پروژه هایی توصیه می شود ؟ 

  • سنگ بازالت برای نما در پروژه های مدرن بسیار مناسب است.
  • از این سنگ به عنوان سنگ کف در محوطه های فضای بیرونی نیز استفاده میشود .
  • از سنگ بازالت در کلیه پروژه های مسکونی، اداری ، فرهنگی ، تجاری، آموزشی ، بهداشتی و درمانی، استفاده می شود 
سنگ بازالت در طراحی مدرن

ست کردن سنگ بازالت

این سنگ، با سنگ های سفید از نوع تراورتن یا لایمستون بسیار خوب ست میشود . هر چقدر سنگ بازالت، با رنگهای متضاد تر کنار هم کار شود، پروژه زیباتر به نظر خواهد رسید.

البته این ست شدن رنگ ها تنها یک پیشنهاد است و همه چیز بستگی به طرح و سلیقه طراح پروژه شما دارد .

 

با استفاده از سنگ مشکی نما از جنس بازالت ، دغدغه هایی همچون ، لق شدن سنگ در نما ، تغییر رنگ سنگ به مرور زمان ، زیاد شدن وزن نما ، چسبندگی کم ملات به نما و … که از دغدغه های مهم در زمان خرید سنگ نما است را فراموش خواهید کرد . از طرفی سبک تم رنگی و فرآوری های سنگ بازالت ایده آل ترین سنگ مشکی نما هم محسوب میشود.

یکی از مهم ترین دلایلی که میتوان گفت، سنگ بازالت به عنوان سنگ مشکی نما ، بهترین انتخاب است ، خاص بودن و جنس این سنگ است . اسن سنگ با سلیقه معماران در سبک معماری مدرن سازگار است.

کاربرد سنگ بارزالت

از گذشته تا به اکنون، این سنگ موارد استفاده متعددی داشته و بسیار محبوب بوده است. در دوره امپراطوری روم باستان مهندسان از سنگ بازالت برای ساخت جاده‌ها و صندلی‌های استادیوم‌ها و سالن‌های آمفی تئاتر استفاده می‌کردند. در حال حاضر نیز از این سنگ در ساخت نمای خانه‌ها و محوطه سازی استفاده شده و در اسلب‌ها و ورق‌هایی با اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند.

علاوه بر استفاده در سنگ مشکی نما مات، به دلیل پایداری این سنگ‌ها و عدم لغزنده بودن آنان، عموما در فضای باز خانه‌ها و حتی مسیرهای پیاده روی و رانندگی نیز می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. رنگ مشکی این سنگ‌ها با ایجاد فضای سبز تکمیل شده و حتی می‌توانند در ساخت تخت گل یا گلدان‌های داخلی یا بیرونی منازل مورد استفاده قرار گیرند.

انواع فرآوری سنگ بازالت: 

سنگ بازالت ساب پذیری بالایی ندارد . با توجه به این مساله نمی توان انتظارداشت ، سنگ بازالت را به صورت ساب خورده و براق تهیه کرد . همین مساله باعث می شود رنگ مشکی واقعی سنگ ، خود را نشان ندهد و وقتی سنگ قابلیت ساب داده شدن را نداشته باشد ، رنگ واقعی و تیره آن قابل نمایش نیست . در این حالت در صورتی که مشتری بخواهد، رنگ کاملا مشکی این سنگ مشخص باشد ، باید از مواد رزینی و براق کننده استفاده کند . این مواد به مرور زمان اثر خود را در نما و در مقابل نور آفتاب از دست میدهند و باید دوباره تجدید استفاده شوند .

یکی از بهترین رزین های موجود در بازار برای این سنگ ، کیلر دوجزیی پلی اورتان است.

فرآوری خام :

یکی از انواع فرآوری پر مصرف در سنگ بازالت ، همان حالت خام بعد از برش است . در این حالت عملا ، بعد از برش ، فرآوری خاصی روی آن انجام نمی شود و سطح روی آن حالت مات دارد.

 در این حالت اگر برش سنگ درست انجام نشده باشد، ممکن است اثر خش های قله بر، روی آن باقی مانده باشد .

فرآوری چرمی سنگ بازالت:

در این فرآوری تم رنگی سنگ، مشکی مات میشود، و سطح سنگ و لبه سوراخهای سنگ شبیه به چرم نرم میشود.

فرآوری هوند سنگ بازالت:

در این فرآوری رنگ سنگ ما ت تر و روشن تر از فرآوری چرمی میشود. در فرآوری هوند، هرگونه براقیت از سنگ گرفته میشود و نیت تولید کننده مات کردن تم رنگی سنگ است. 

این مدل فرآوری در نمای ها و سبک مدرن معماری زیاد استفاده می شود. 

سنگ بازالت مشکی

جنس و منشا سنگ بازالت مشکی چیست؟

سنگ بازالت مشکی یکی از انواع سنگ مشکی نما مات است، که از نوع سنگ‌های آذرین بیرونی محسوب می‌شود. این سنگ ریزدانه بوده و عمدتا در اثر سرد شدن ناگهانی و سریع گدازه‌های بازالتی که از جنس کانی‌های پلاژیوکلاز و پیروکسن هستند، تشکیل شده است. بعضی از افراد به اشتباه ، این سنگ را با عنوان گرانیت سیاه می‌شناسند و رنگ سیاه و چشمگیر آن برای افرادی که به دنبال سنگ‌های فوق‌العاده مشکی و شگفت انگیز هستند، بهترین گزینه خواهد بود.

سنگ بازالت مشکی دارای سیلیس کم و مقادیر بسیاری از آهن و منیزیم بوده و رایج‌ترین سنگ روی سطح زمین محسوب می‌شود. بخش عمده‌ای از کف اقیانوس‌ها از جنس سنگ‌های بازالتی است. نکته جالبی که در رابطه با بازالت  مشکی می‌توانیم بگوییم، این است که همه ما حتما آنان را برای یک بار هم که شده از نزدیک دیده‌ایم، چرا که سنگ پای قدیمی، که دارای حفره های ریز و درشت بود ، در اصل از همین جنس است.

این سنگ‌ها دارای بافتی متخلخل هستند، زیرا در پوسته زمین سرد شده‌اند و حباب‌های گاز سبب ایجاد سوراخ‌ها در بافتشان شده است. 

سنگ بازالت به دلیل داشتن بافت متخلخل، وزن مخصوص کمتری نسبت به سنگ گرانیت مشکی دارد و این پارامتر ، برای سنگ نما یک مزیت محسوب میشود . هر چقدر وزن مخصوص سنگ در نما کمتر باشد ، هم وزن مرده نما کمتر خواهد شد و هم نصب آن در نما راحتتر خواهد بود  .

معادن خارجی و داخلی این سنگ در کجا یافت می‌شود؟

به دلیل رایج بودن این سنگ می‌توانیم آن را در معادن مختلفی یافت کنیم. برای مثال از معادن کشورهای خارجی می‌توانیم به ایسلند، دره ریفت آفریقای شرقی، دریای سرخ، دره ریو گراند نیومکزیکو، کلرادو، بریتانیا و مواردی دیگر اشاره کنیم.

سنگ بازالت مشکی در دو منطقه از کشور ایران نیز یافت می‌شود. معادن منطقه آذربایجان و معدنی دیگر نیز در منطقه همدان دارای سنگ‌های بازالتی هستند. سنگ‌های بازالتی منطقه آذربایجان دارای رنگ‌های مشکی تیره‌تری نسبت به منطقه همدان بوده و سنگ‌های منطقه همدان رنگ سبز لجنی تیره دارند.

روانشناسی رنگ سنگ مشکی مات: 

رنگ مشکی نمادی  از جدی بودن، قدرت داشتن، غرور داشتن،  و رمز آلود بودن ، با هوش بودن، و در عین حال فروتنی است. 

استفاده از این سنگ با تم رنگی مشکی نشان دهنده اعتماد به نفس بالای طراح پروژه است. استفاده از رنگ مشکی عزم و اراده را در محیط کسب و کار و زندگی افزایش می دهد .البته نباید فراموش کرد ،استفاده از این تم رنگی به اندازه و به جا باشد . یکی دیگر از اثرات این تم رنگی کاهش دهنده استرس و فشار در محیط کاری است  و کمک می کند افراد دقت بیشتری برای انجام امور مهم داشته باشند. 

استفاده از این سنگ با تم رنگی  مشکی میتواند، باعث جلب توجه  شود . چون این رنگ با تمام رنگ ها متضاد است و به راحتی از بقیه رنگ ها متمایز می شود .

انواع سورت های موجود و رنگهای متفاوت سنگ مشکی نما بازالت:  

سنگ های بازالت در ایران تنوع رنگی خیلی زیادی ندارند . در حال حاضر تعداد معادن فعال بازالت در ایران خیلی زیاد نیست .

سنگ بازالت مشکی معدن سلماس: 

این سنگ مشکی نما ، دارای تم رنگی مشکی تیره است و از نظر تراکم و تو پر بودن نسبت به دیگر سنگهای بازالت تو پرتر است .

سنگ بازالت مشکی چالدران:

در این منطقه دو نوع سنگ مشکی بازالت تولید میشود. یکی از این معادن اصطلاحا تخلخل کمی دارد ، ولی دارای حفره هایی در برخی قسمت های سنگ است ، که در اصطلاح به آنها غاری گفته میشود .

معدن دیگر تخلخل بیشتری دارد ، اصطلاحا سوراخهای درشت تری نسبت به معدن ، اول دارد  ، اما غاری در آن وجود ندارد . 

سنگ بازالت معدن همدان:

سنگ این معدن دارای تم رنگی تیره است ، اما ته مایه رنگی آن به نظر میرسد ، سبز لجنی بسیار تیره است که خود را مایل به مشکی نشان میدهد . سنگ این معدن نسبت به ، سنگهای قبلی قیمت مناسب تری در بازار دارد .

یکی از دلایل تنوع قیمت سنگ های بازالت در بازار ، نکاتی است که به آن اشاره شد.

ویژگی های فیزیکی و شیمیایی سنگ بازالت: 

از آنجایی که این سنگ جزو سنگ های آتشفشانی و آذرین بیرونی محسوب می شود ، مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی دارد . عملا نه سرمای شدید و نه گرمای شدید، هیچ تاثیری روی سلامت این سنگ نخواهند داشت . اگر میخواهید از این سنگ، در شرایط آب و هوایی خاصی استفاده کنید و نگران جنس آن هستید، با خیال راحت ، از آن استفاده کنید و فقط به طراحی و اجرای هر چه زیباتر آن فکر کنید.

مواد شیمیایی و اسیدی نیز روی این سنگ هیچ اثر منفی نخواهند داشت . فقط در صورت ریختن روغن روی آن ممکن است به خلل و فرج سنگ نفوذ کنند . در زمان استفاده بهتر است، به این نکته دقت کنید.

تراکم سنگ بازالت بسیار زیاد بوده و چگالی آن را می‌توان از طریق ترکیب تخلخل سنگ مشاهده کرد. به دلیل سوراخ‌های زیادی که در این نوع سنگ وجود دارد، قادر به جذب مواد بالاست. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توانیم به مقاومت در برابر رشد خزه و یکدست بودن رنگ آن اشاره کنیم.

در هنگامی که این سنگ خیس می‌شود، رنگ کاملا جدیدی به خود گرفته و براق می‌شود. به همین سبب انتخابی عالی برای حوضچه‌ها و آب نماهاست. دوام بالای سنگ یکی دیگر از مزایای آن بوده و به دلیل این که توسط طبیعت ساخته شده است، دارای مواد شیمیایی و مضر نیز نخواهد بود. پس می‌توان در حوض‌های تهیه شده از این سنگ، اقدام به نگهداری از ماهیان کرد.

این سنگ با توانایی خود در جلوگیری از رسیدن نور فرابنفش به زمین زیرین، رشد علف‌های هرز را سرکوب کرده و به دلیل دارا بودن خواص زهکشی عالی، از تجمع یا ریزش آب جلوگیری می‌کند.

تفاوت سنگ مشکی بازالت با دیگر سنگ های مشابه: 

از آنجایی که متاسفانه به اشتباه  از سنگ های مرمریت مشکی در برخی از پروژه ها برای نما استفاده میشود ، لازم است بدانید سنگ های مرمریت در نما ، بعد از چند سال به قدری آسیب می بینند ، که باید حتما سنگ نما تعویض شوند.

شاخصه اصلی سنگ مرمریت مشکی در نما : سنگ های مرمریت مشکی در نما عموما؛ بسیار براق و دارای خط های سفید هستند. 

گرانیت مشکی نیز از سنگ بازالت سختی بسیار بالای تری دارد . به همین سبب همچون بازالت یک سنگ مشکی نما ، محسوب شده و به دلیل مقاومت در برابر اثرات آب و هوایی به طور گسترده در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

البته سنگ گرانیت مشکی، قیمت بالاتری نسبت به سنگ بازالت دارد . سنگ گرانیت مشکی ، ساب پذیری خوبی دارد و در صورت نیاز به استفاده ، در نما بهتر است ، به صورت خشک در نما اجرا شود . از نظر تم رنگی ، سنگی گرانیت مشکی بسیار پر رنگ تر و تیره تر از سنگ بازالت است.

شرایط نگهداری سنگ بازالت

شرایط مراقبت و نگهداری از سنگ بازالت 

با توجه به جذب آبی که دارد بای مراقب باشید مواد روغنی روی آن نریزد. در صورتی که از آن به عنوان سنگ کف استفاده نمایید، برای تمیز کرد سنگ باید از آب با فشار استفاده کنید تا سوراخهای سنگ از کثیفی تمیز شوند.

در صورتی که برای تمیز کردن سنگ بازالت بخواهید از مواد اسیدی استفاده کنید ، با خیال راحت این کار را انجام دهید ، چرا که این سنگ در برابر مواد اسیدی ، مقاومت بالایی دارد.

دفتر فروش: 03133814009

واحد فروش: 09135566477

سنگ بازالت چه تم های رنگی در ایران دارد؟

سنگ بازالت می‌تواند بازه رنگی خاکستری تیره تا مشکی را شامل شود و معدن بازالت منطقه همدان در کشور ایران دارای بازالت سبز لجنی تیره است.

بهترین سنگ مشکی نما چه نوع سنگی است؟

سنگ بازالت بهترین سنگ مشکی نما با تم رنگی مات است . این سنگ در ساخت خانه‌های مدرنی که دارای نمای مات هستند ، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقاومت سنگ بازالت مشکی چگونه است ؟

سنگ بازالت سنگی مقاوم است  و دارای استحکام کششی 10 تا 30 مگاپاسکال و استحکام برشی 20 تا 60 مگاپاسکال است. البته نسبته به سنگ گرانیت مشکی مقاومت کمتری دارد . اما نسبته به سنگ های تراورتن مقاومت بالاتری دارد .
اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *