اصل و فیک بودن سنگ تراورتن

سورت بندی سنگ ساختمانی

جنس:سند استون (گریواک)

سایز:پلاک عرض 40و60، پازل حصیری  و اسلب

کاربرد:نما، کف محوطه، دور استخر و سونا و…

فرآوری: رستیک، اِسکِرچ، فِلِیم، بوش هَمِر، چرمی

واحد فروش: 09136303486

دفتر فروش: 03133814009

دفتر فروش: 03133814009

واحد فروش: 09136303486

درخواست خرید و مشاوره

نام خانوادگی(Required)

 کنترل کیفیت سورت بندی سنگ ساختمانی

برای کنترل و بررسی سورت بندی سنگ ساختمانی،و یکدست بودن، طرح و نقش سنگ، این نکته مهم را باید رعایت کنید. که طرح و نقش سنگ، بعد از اجرا، یکدست و همگن باشد.

انتخاب سنگ

انتخاب سنگ مناسب

وقتی یک سنگ را انتخاب کردید و با فروشنده به توافق نهایی رسیدید؛ اولین سوال مهم که باید از فروشنده بپرسید این است، که این سنگ چقدر بازی رنگ یا سورت دارد؟

وقتی جواب این سوال را متوجه شدید ، باید چند نمونه به عنوان نمونه شاهد از بین سنگ ها جدا کنید و کنار بگذارید.

تمام سنگ هایی که بارگیری میکنید، از نظر سورت بندی،رنگ و طرح و نقش باید با این نمونه های شاهد مطابقت داشته باشد، یا میانگینی ازاین چند نمونه شاهد باشد.

هر سنگی که با نمونه های شاهد مطابقت نداشته باشد، وقتی در پروژه شما اجرا شود سطح اجرا شده را از نظر طرح و نقش، از حالت یکدستی و همگن بودن خارج می نماید و ارزش کار اجرا شده را کم می کند.

نکته مهم

برای کنترل و بررسی سورت بندی سنگ ساختمانی،و یکدست بودن طرح و نقش سنگ، این نکته مهم را باید رعایت کنید.

برای کنترل کیفیت سورت بندی سنگ ساختمانی باید دقت کنید که طرح و نقش سنگ، بعد از اجرا یکدست همگن باشد.

تفکیک سورت بندی سنگ ساختمانی

گاهی به هردلیل سورت بندی سنگ خریداری شده جالب نیست.در چنین مواقعی ، استادکار سنگ میتواند با هنر و تبحر خود ،سنگ هارا طوری اجرا کند که بهترین هارمونی را بعد از اجرا به نمایش بگذارد.

در این حالت میتوانید در زمان تخلیه سنگ در  محل پروژه، سنگ ها را  بر اساس سورت‌بندی، تفکیک و انبار کنید 

به عنوان مثال؛ اگر قرار است،که این سنگ‌ها در نما کار شود، سورت های با کیفیت را در طبقات پایین تر و سورت های ضعیف تر را در طبقات بالاتر اجرا نمایید.

بحث سورت بندی در سنگ های تایل نسبت به سنگ های اسلب حساسیت بیشتری دارد.سورت بندی ضعیف یک سنگ با سورت بندی نادرست سنگ کاملا متفاوت هست.

سورت بندی ضعیف سنگ چیست؟

وقتی یک سنگ از نظر طرح و نقش ،زیبایی خاصی ندارد و تمام سنگ ها هم یکدست هستند؛به آن سنگ ها اصطلاحا می گویند سورت ضعیفی دارد.مثلا فرض کنید سنگ تراورتن عباس آبادی  داریم  که اکثر سنگ ها دارای حاله ی قرمز یا مشکی هستند.حتی اگر سنگ ها همگی یکدست باشند، بازهم اصطلاحا سورت سنگ یا درجه کیفی آن ضعیف است و این ارتباطی با سورت بندی نادرست سنگ ندارد.

سورت بندی نادرست سنگ چیست؟

گاهی اوقات کارگری که قرار است سنگ ها را در زمان چیدمان ، تفکیک و جداسازی کند،ممکن است که این کار را به درستی انجام ندهد.

وقتی یک دسته سنگ، توسط سنگ چین طوری چیده شود که سورت های درجه یک و دو و سوپر همه در هم چیده شده باشند ، اصطلاحا میگویند این سنگ سورت درستی ندارد؛چون سنگ ها به صورت زشت و زیبا در هم چیده شده اند، سورت بندی سنگ ها درست نخواهد بود.

در این حالت قیمت دسته سنگ افت شدیدی خواهد داشت.

سازه هایی که در قسمت های مختلف پروژه قرار است از یک نوع سنگ مشخص استفاده کنند،خرید این تیپ دسته سنگ ها برایشان مناسب و مقرون به صرفه خواهد بود.

وقتی چنین دسته سنگی را برای پروژه خود خریداری نمودید، در زمان تخلیه باید سنگ ها را خودتان سورت بندی و تفکیک کنید و هرکدام را در قسمت مشخصی از پروژه خود اجرا نمایید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

یکی از مهم ترین مراحل خرید سنگ،انتخاب دقیق سنگ است. در زمان خرید نسبت به سورت بندی سنگ ساختمانی توجه و دقت کامل را داشته باشید،و در هنگام تخلیه با توجه به کیفیت سورت سنگ ها اقدام به تفکیک و جداسازی سنگ ها کنید

دفتر فروش: 03133814009

واحد فروش: 09135566477

سورت بندی سنگ ساختمانی چیست؟

به زبان ساده سورت بندی سنگ ساختمانی؛ یعنی هارمونی در طرح و نقش و رنگ،که باید بعد از اجرا کاملا همگن و یکنواخت باشد

مهم ترین نکته هنگام خرید سنگ چیست؟

کنترل و بررسی سورت بندی سنگ ساختمانی،و یکدست بودن طرح و نقش سنگ، این نکته مهم را باید رعایت کنید.

دریافت فایل pdf مقاله

اشتراک گذاری

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *