عبور از دوران رکود بازار سنگ با 26 تکنیک و استراتژی فروش قدرتمند!
1) استفاده از پایگاه قدرت خودتان
- قطع به یقین شما، مشتریان مختلفی دارید که یا با آنها معامله داشتهاید، یا ارتباطی داشته اید که منجر به فروش نشده است.
- در هر حال این دو دسته مخاطب می توانند مشتری احتمالی محصول و خدمات شما، در حال حاضر باشند.
- تمام این افراد پایگاه اصلی قدرت محسوب میشوند؛ که عموماً اکثر ما آنها را به دید یک مشتری یک بار مصرف نگاه می کنیم.
- با طراحی بسته یا پروموشنی از این پایگاه قدرت استفاده کنید.
2) تعامل با مشتریان
وقتی رکود بازار سنگ بوجود می آید، زمان مناسبی است تا مشتریان را بازیابی کرده و روابطمان را احیا کنیم.
- اگر به یک کشاورز نگاه کنید هر بار که قرار است بذر جدیدی بکارد، خاک زمین را زیر و رو می کند تا خاک دوباره احیا شود .
- بارها و بارها طبق عادت و رفتار غلط مان، وقتی یک سنگ یا محصول را به مشتری می فروشیم، بعد از معامله هیچ ارتباطی با او نداریم.
- حقیقت اینست که تمام کسب و کار ما، با جز جز خرید مشتریانمان ارتباط مستقیم دارد.
رگ حیاتی کسب و کار ما، با خرید مشتری در ارتباط است و اگر مشتری نباشد کسب وکارما معنا ندارد.
- نباید به سادگی از این مسئله عبور کنیم.
- هم اکنون در دوران رکود بازار سنگ، سعی کنید تمام کسانی که با آنها قبلا معامله داشته، یا تا مرحله فروش پیش رفته اید و به خرید منجر نشده است را احیا کنید.
3) تمرکز بر ارائه گزینه های مقرون به صرفه تر:
- یکی از راه های حفظ فروش در دوران رکود، تمرکز بر ارائه گزینه های مقرون به صرفه تر است. این می تواند به معنای معرفی محصولات با قیمت پایین تر یا کاهش قیمت محصولات موجود باشد.
4) ارائه تخفیف و تبلیغات:
گزینه دیگر ارائه تخفیف و سایر تبلیغات برای تشویق مشتریان به خرید است. به عنوان مثال، شما می توانید 10٪ تخفیف برای تمام سفارش های بیش از یک مقدار مشخص ارائه دهید.
5) پایگاه مشتریان خود را گسترش دهید:
به دنبال فرصت هایی برای گسترش پایگاه مشتریان خود باشید. این می تواند شامل هدف قرار دادن بازارهای جدید یا دستیابی به مشتریان در مناطق مختلف باشد.
6) تلاش های بازاریابی خود را بهبود بخشید:
در دوران رکود، انتقال پیام خود به مشتریان بالقوه مهم تر از همیشه است. بهبود تلاش های بازاریابی خود را با سرمایه گذاری در تبلیغات، رسانه های اجتماعی و سایر کانال های تبلیغاتی در نظر بگیرید.
7) ارائه خدمات استثنایی به مشتریان:
در نهایت، بر ارائه خدمات استثنایی به مشتریان تمرکز کنید. اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما احساس ارزشمندی و قدردانی می کنند و نیازهای آنها به سرعت و حرفه ای برآورده می شود. این می تواند راه درازی برای ایجاد وفاداری و تکرار تجارت داشته باشد.
8) برنامه های تامین مالی یا پرداخت را در نظر بگیرید:
برای مقرون به صرفه تر کردن محصولات خود برای مشتریان، تسهیلات مالی یا پرداخت را ارائه دهید.
9) تمرکز بر خدمات مشتری:
ارائه خدمات استثنایی به مشتریان برای ایجاد وفاداری مشتری و ایجاد تبلیغات شفاهی مثبت.
10) استفاده از رسانه های اجتماعی:
از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان بالقوه و تبلیغ محصولات خود استفاده کنید.
11) شرکت در نمایشگاه های تجاری:
در نمایشگاه های صنعتی شرکت کنید تا با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید و محصولات خود را به نمایش بگذارید.
12) شراکت با مشاغل مکمل و شرکای تجاری :
با سایر مشاغل در صنایع مرتبط برای ارائه بسته ها یا تبلیغات همراه شریک شوید.
13) سرمایه گذاری در تبلیغات:
بودجه تبلیغاتی خود را افزایش دهید تا به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید.
14) بسته بندی را بهبود ببخشید:
در بسته بندی محصول خود تجدید نظر کنید تا جذاب تر و از نظر بصری چشمگیرتر شود.
15) با پیمانکاران و سازندگان ارتباط برقرار کنید:
با پیمانکاران و سازندگانی که می توانند محصولات شما را به مشتریان خود توصیه کنند، روابط برقرار کنید.
16) برنامه های ارجاع ایجاد کنید:
به مشتریان وفادار برای ارجاع کسب و کار و مشتری جدید به شما پاداش دهید.
17) از تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کنید:
از تجزیه و تحلیل داده ها برای درک بهتر ترجیحات مشتریان خود استفاده کنید و تلاش های بازاریابی خود را بر این اساس تنظیم کنید.
18) منابع آموزشی را ارائه دهید:
منابع آموزشی را برای کمک به مشتریان در یادگیری محصولات شما و انتخاب بهترین گزینه ها برای نیازهای خود فراهم کنید.
19) گسترش به بازارهای جدید:
گسترش به بازارهای جدید جغرافیایی یا جمعیتی را برای دستیابی به مشتریان جدید در نظر بگیرید.
20) بر کیفیت تاکید کنید:
کیفیت بالای محصولات خود را برجسته کنید تا خود را از رقبا متمایز کنید.
21) از بازاریابی محتوا استفاده کنید:
از بازاریابی محتوا برای ارائه اطلاعات ارزشمند به مشتریان بالقوه استفاده کنید و خود را به عنوان یک رهبر صنعت معرفی کنید.
از رسانه های صنعت خود استفاده کنید.
از ابزارها و سایتهای مرتبط در صنعت خود و صنعت ساختمان استفاده کنید.
22) با روندهای صنعت به روز باشید:
از آخرین روندهای بازار سنگ ساختمانی مطلع شوید و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
23) ارائه ضمانتهای برجسته:
ضمانتهای سخاوتمندانه را برای ایجاد آرامش در مشتریان و ایجاد اعتماد در محصولات خود ارائه دهید.
24) واتساپ مارکتینگ در رکود بازار سنگ
- کاری که ما قبلا زیاد انجام داده و نتایج خوبی گرفته ایم این است که در واتساپ از مشتریان مختلف لیست انتشار های مختلف درست کرده ایم.
- به فراخور ارتباطی که با اعضای هر لیست انتشار داریم، پیام های مشخصی در دورههای زمانی ده پانزده روزه، برای آن لیست ها ارسال میکنیم.
- در سال ۹۹ یک روز وقتی برای یکی از لیست انتشار ها پیامی ارسال کردیم، یکی از مشتریان که هفت سال قبل از ما سنگ خریده بود، بلافاصله تماس گرفت.
- او گفت من قصد خرید ۵۰۰۰ متر مربع سنگ عباس آباد را دارم . چقدر خوب شد که شما به من پیام دادید، چون اصلاً به یاد شما نبودم .
- همین پیام ساده منجر به فروش پنج هزار متر مربع سنگ عباس آباد شد.
چگونه در دوران رکود بازار سنگ، فروش بهتری را تجربه کنیم؟
توجه کردید چه اتفاقی افتاد ؟
بارها ممکن است به دلیل مشغله هایی که داریم حتی خود ما، فروشنده های خوبی را که می شناسیم فراموش کنیم.
این فراموشی احتمالا باعث میشود از فروشنده دیگری حتی با قیمت بالاتر و کیفیت پایین تری خرید کرده و در خرید خود ضرر کنیم.
تبلیغات یک جریان دائمی است، که مثل آب باید جاری باشد، چه بازار خوب باشد چه بازار در رکود
- از آنجایی که مشغله انسان امروزی بسیار زیاد است، سعی کنید جلوی دید مشتری باشید.
- به صورت دورهای با مشتریان خود در تماس باشید.
- گاهی با تلفن تماس بگیرید و حالشان را بپرسید.
- بعضی اوقات یک پیامک برایشان بفرستید.
- گاهی از طریق واتساپ به صورت مستقیم یا از طریق لیست انتشار، پیامی برایشان ارسال کنید.
- چیزی که بسیار مهم است و اکثر فروشنده ها از آن غافل هستند، استفاده از وضعیت واتساپ است.
وضعیت واتساپ یکی از ابزارهای موثر فروش، خصوصا فروش به همکاران است.
مطلب پیشنهادی: 12 اصل فروش سنگ اسلب در نمایشگاه سنگ
با تبلیغات بیشتر دیده شوید.
- حالا در رکود بازار سنگ ، باید به جای روزهایی که در این زمینه کوتاهی کردهاید حالا جبران کنید.
- سعی کنید در این دوران، تبلیغات را از کانال های مختلف، در دستور کار قرار دهید .
- میتوانید یک جشنواره فروش محدود مثلاً برای متراژ محدود در یک تایم کوتاه و محدود برگزار کنید.
- به تمام مشتریان و پایگاه قدرت که قبلاً گفته شد، اطلاع رسانی نمایید .
- محدودیت در متراژ و زمان برگزاری، مشتری را تشویق می کند با سرعت بیشتری در خرید خود تصمیم گیری نماید.
ارتباط و تعامل خود را با مشتریان و مخاطبان همیشه حفظ کنید .
- به گفته یکی از بهترین مشاوران املاک: تا وقتی قصد شما صرفاً فروختن محصول باشد، موفق نخواهید شد.
- سعی کنید تا می توانید به مشتری کمک کنید، خرید موفقی داشته باشد.
- مطمئن باشید مشتری این حس شما را درک میکند و با آرامش بهتری برای خرید تصمیم گیری خواهد کرد.
25) اینستاگرام مارکتینگ و تبلیغات اینستاگرامی
- یکی از قدرتمندترین ابزاری که باید به صورت اصولی و حرفه ای از آن استفاده کنید، اینستاگرام است.
- اینستاگرام قابلیت های بسیاری دارد.
- قابلیتی که میتواند در زمان رکود بازار سنگ به فروش بهتر شما کمک کند، ساخت و طراحی یک تبلیغ خوب، اصولی و تبلیغ در پیج های هدف است.
پیج هدف جایی است که احتمال میدهید مخاطب و مشتری شما بیشتر آنجا حضور داشته باشد .
- به عنوان مثال برای فروش سنگ، پیج هایی که مهندسین عمران و معماری ها یا همکاران شما حضور دارند، محل مناسبی برای تبلیغ است.
- طراحی و ساخت یک تبلیغ، خودش سناریوی خاصی نیاز دارد، تا برای جذب مخاطب، مفید واقع شود.
- بهتر است دو یا سه تبلیغ متفاوت بسازید و هرکدام را جدا تبلیغ کنید.
- هرکدام که بازخورد بهتری داشت؛ برای تبلیغ بیشتر روی آن سرمایه گذاری کنید .
- احتمال اینکه در همان لحظه تبلیغ، مشتری از شما خرید کند، کم است.
مطلب پیشنهادی: بازاریابی الکترونیکی در صنعت سنگ ایران
مشتری اول پیج شما را می بیند، اگر احساس کرد شما در پیج خود، برای وقت او ارزش قائل شده اید و پست و محتوای خوب و جذاب دارید، درصد جذب فالوور شما بالا خواهد بود .
- در مرحله اول شما را فالو می کند
- مرحله بعدی که اعتماد او به شما جلب شد، از شما خرید خواهد کرد .
روال کار به صورت زیر است :
- تبلیغ
- جذب
- تبدیل
- فروش
- وفادار سازی
- بازگشت مشتریان
این چهار مرحله را باید به صورت اصولی انجام دهید و مخاطب را بعد از تبدیل به مشتری به سوی خرید هدایت کنید .
- امروزه اصول بازاریابی و فروش متحول شده است.
- اگر رفتار قدیمی و سنتی را برای ادامه مسیر تکرارکنید، نتایج راضی کننده ای نخواهید داشت.
- بهتر است به فکر تغییرات اساسی باشید .
- یادتان هست شرکت نوکیا با آن همه عظمت و ابهت ، به دلیل اینکه با تغییرات جدید، به روز و همراه نشد، از بازار صنعت موبایل حذف شد.
26) انبار سنگ مارکتینگ
- یکی از ابزارهایی که امروزه به صورت رایگان، در خدمت صنعت سنگ ساختمانی است و شما می توانید از آن بهره فراوانی ببرید، اپلیکیشن خرید و فروش انبارسنگ است.
- زمینه شغلی شما هر ارتباطی با صنعت سنگ ساختمانی داشته باشد، می توانید در اپلیکیشن انبار سنگ خدمات و محصولات خود را معرفی نمایید.
- وقتی محصول یا خدمات شما در اپلیکیشن انبار سنگ منتشر میشود، مصرف کنندگان به این محصولات و خدمات از طریق سایت دسترسی خواهند داشت.
- از طرف دیگر مخاطبان اپلیکیشن، که عموماً همکاران و فعالان در صنعت سنگ هستند، آگهی های شما را خواهند دید.
- آنها میتوانند مستقیم و بدون واسطه با شما تماس بگیرند.
چگونه آگهی پرفروش در انبارسنگ منتشر نماییم؟
سوالات متداول
یکی از موثرترین ابزار فروش و مارکتینگ چیست؟
وضعیت واتساپ یکی از ابزارهای موثر فروش، خصوصا فروش به همکاران است.
اصول اساسی تبلیغ چیست؟
روال کار به صورت زیر است :
تبلیغ،
جذب
تبدیل
فروش
وفادار سازی
بازگشت مشتریان
برای فروش بیشتر اپلیکیشن انبار سنگ را دانلود کنید
روال کار به صورت زیر است :
تبلیغ
جذب
تبدیل
نهایتاً فروش
بازخورد
فروش مجدد